کتاب مواظب الماسهایتان باشید

Movazeb-e Almas-hayetan Bashid
کد کتاب : 23838
شابک : 978-6001520044
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مواظب الماسهایتان باشید اثر کریم نصر

موزه توپکاپی در استانبول یکی از معذوف‌ترین موزه‌های دنیا است و گران‌بهاترین جواهرات دنیا در آنجا نگهداری می‌شوند. الماس ها با شیشه های ضد گلوله پوشیده شده و ده‌ها نگهبان از آنها محافظت می‌کنند. یکی از این الماس ها چنان درخشان و خیره کننده است که نمی توانید مدت زیادی به آن خیره شوید. در کنار شیشه‌ی محافظ این الماس داستان تاسف باری نقل شده است: «این الماس متعلق به خانواده‌ی سلطنتی حاکم عثمانی بوده که کاخش در اثر جنگ ویران و الماس زیر خرابه‌های قصر مدفون شوده بود. ده‌ها سال بعد رفتگری آن را در میان خرابه‌ها پیدا می کند الماس با لایه‌ای از گل و رسوب پوشیده شده بود و او نمی‌فهمد که یکی از گران بها ترین سنگ‌های دنیا را در اخیار دارد. به بازار شهر می رود و آن را با دو قاشق چایخوری عوض می کند!»

تاسف بار نیست؟ راستی اگر کسی به شما بگوید یکی از سنگ هایی را که امروز لگد کرده‌اید یک تکه الماس پوشیده با رسوب بوده‌است، چه خواهید کرد؟ آثار هنری هم چنین‌اند. ارزش یک طراحی ممکن است به ده‌ها و صدها هزار دلار برسد.

کریم نصر از هنرمندان نام آشنای ایران از طریق این کتاب خواننده را با دنیای هنر و به ویژه نقاشی آشنا می کند؛ این که گاهی نمی توان برای آثار هنری قیمت گذاشت و بسیاری از اوقات ارزش یک طراحی به ده ها و صدها هزار دلار خواهد رسید. علاوه بر این خواننده با تاریخچه نقاشی، چگونگی درک بصری هنر نقاشی، زبان نقاشی، سبک های نقاشی، رنگ و شناخت آن و مسایل پیرامون نقاشی آشنا می کند.

کتاب مواظب الماسهایتان باشید

کریم نصر
کریم نصر (متولد ۱۳۳۱ شمسی) نقاش و تصویرساز ایرانی است. او همچنین در زمینه طراحی، مجسمه‌سازی و نویسندگی نیز فعالیت دارد.کریم نصر در سال ۱۳۳۱ در رشت متولد شد و لیسانس معماری را از انگلستان و فوق لیسانس گرافیک را از دانشگاه تهران دریافت کرده‌است. او عضویت در هیئت داوران ششمین دوسالانه نقاشی ایران، چهار دوره داور دوسالانه تصویرگری ایران را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین تألیف کتاب تاریخ هنر برای کودکان (نشر نظر) ده‌ها یادداشت و مقاله دربارهٔ هنر معاصر ایران در نشریات منتشر کرده&z...
دسته بندی های کتاب مواظب الماسهایتان باشید