کتاب من زلاتان هستم

I am Zlatan Ibrahimovic
کد کتاب : 24439
مترجم :

شابک : 978-9645948816
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 386
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

نامزد جایزه Augustpriset سال 2011

معرفی کتاب من زلاتان هستم اثر مجموعه ی نویسندگان

«من زلاتان هستم» خاطرات انفجاری و تحسین برانگیز ستاره منچستر یونایتد ، «زلاتان ابراهیموویچ» ، یکی از با استعدادترین و جنجالی ترین فوتبالیست های جهان را روایت می کند.
"چرا فیات باشی وقتی می توانی فراری باشی؟" به سیاره زلاتان خوش آمدید.
این داستان چگونگی برخاستن یک مهاجر سوئدی از فقر و تبدیل شدن به یک نابغه فوتبال است. زلاتان در سبک تکرار نشدنی خود، خاطراتش را در تلاش برای سلطه بر برترین باشگاه های جهان ، از جمله بارسلونا ،
پی اس جی و اکنون منچستر یونایتد ، هر مبارزه ، هر گل و هر زمین تمرین را به یاد می آورد. زلاتان با بیان صریح و شگفت انگیز خویش ، چالش های روزمره اش را با بزرگترین نام های فوتبال را از جمله گواردیولا ، مسی و مدیر جدیدش ، ژوزه مورینیو بیان می کند. آن هم با شیوه ای پرشور ، خنده دار و کاملا رک و صریح. «من زلاتان هستم» ، شبیه هیچ زندگینامه ای نیست که تا به حال خوانده اید.
ابراهیموویچ نماد قطعی ورزش مدرن نیاز به معرفی طولانی ندارد. لحظه کسل کننده ای در سیاره زلاتان وجود ندارد. مخصوصا ازین جهت که در این کتاب نه با زلاتان تنها به عنوان کاپتان یک تیم پر افتخار بلکه با پسر بچه زیرک و پر حاشیه نیز رو به رو خواهید شد. این نکته است که کتاب را منحصر به فرد کرده است. بنا به گفته ایندیپندنت ، "اگر خاطرات فوتبالیست ها شما را خسته کرده است ، برای این مورد استثنا قائل شوید "

کتاب من زلاتان هستم

نکوداشت های کتاب من زلاتان هستم
The most compelling autobiography ever to appear under a footballer’s name.
جذاب ترین زندگینامه ای که تاکنون تحت نام یک فوتبالیست نوشته شده است.
Guardian  Guardian

He is skillful. He is outspoken. He is Zlatan.
او ماهر است. او صریح است. او زلاتان است.
New York Times New York Times

The best sports autobiography in years.
بهترین زندگی نامه ورزشی در سالهای گذشته.
PolicyMic

قسمت هایی از کتاب من زلاتان هستم (لذت متن)
در همان حال فکر می کردم: یعنی واقعا چی فکر نکن آدم خاصی هستی؟ احساس می کردم بارسلونا یک مدرسه است، یا چیزی شبیه به آن. بازیکن ها عالی بودند ایرادی از کسی نمیشد گرفت. ماکسولهم آنجا بود. دوست قدیمی من از آژاکس و اینتر". می خواد، سعی داره چه پیغامی را به من برسونه؟ باور کنید دیگر نیازی ندارم پز بدهم وطوری رفتار کنم که جذاب به نظر برسم. ماشین های آن چنانی برانم و آن را توی پیاده رو پارک کنم و این جور کارها، این طور نیست، درست است عاشق ماشینم و آنها یکی از علایق شخصی من هستند. اما می توانستم چیز دیگری را پشت حرف های او حس کنم؛ مثل:...

حالا حرفم را راحت نمی زدم. چیزهایی می گفتم که مردم دوست داشتند بگویم. واقعأ هیچ کسی دیگر مرا نمی شناخت. هم تیمی هایم نه هیچ کس دیگری. اینجا یک چیز است که باید بدانید، حتی روزهای اولم در مالمو با آئودی باشگاه سر تمرین می رفتم. آنجا می ایستادم و سر تکان می دادم، درست مثل زمانی که توی مدرسه بودم، که البته هرگز برایم مهم نیست مردم چه فکر می کنند. فلسفه ام این است که کارها را به روش خودم انجام دهم.