کتاب چرا فوتبال مهم است

Why Soccer Matters
  • 15 % تخفیف
    165,000 | 140,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: گلگشت گلگشت
    نویسنده:
کد کتاب : 21022
مترجم :
شابک : 978-9645948977
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب چرا فوتبال مهم است اثر پله

"من در قلب خود می دانم که فوتبال برای من خوب بود و برای جهان عالی بود ... من بارها و بارها دیدم که چگونه این ورزش میلیون ها زندگی بی شمار را در زمین و خارج از زمین بهبود بخشید. حداقل برای من فوتبال مهم است. "
محبوب ترین ورزش جهان با نام های مختلفی برگزار می شود - فوتبال ، ساکر ، بازی زیبا - اما طرفداران همیشه در یک مورد اتفاق نظر داشته اند: بزرگترین بازیکن تمام ادوار پله بود. قبل از مسی ، قبل از رونالدو ، قبل از بکهام ، پله یک حرفه ی بیست ساله ی خیره کننده داشت ، جایی که به عنوان یک گنجینه ی بین المللی معرفی شد. موفقیت های وی در زمین یک جادوی ناب بود: سه قهرمانی بی سابقه در جام جهانی و رکورد گلزنی در تمام دوران ها ، با 1283 گل تا زمان بازنشستگی ، او به عنوان سفیر جهانی فوتبال به جهان سفر کرده است ، و بی وقفه راه های مثبتی را که فوتبال می تواند مردان و زنان جوان ، جوامع مبارز ، حتی کل ملت ها را متحول کند ، تبلیغ می کند.
اکنون ، برای اولین بار ، ستاره ی افسانه ای و انسان دوست، تاریخچه ی اخیر این ورزش را کاوش کرده و اطلاعات جدیدی را در مورد بازی ارائه می دهد. او با گشودگی بی نظیر ، الهام بخشترین تجربیات ، داستانهای دل انگیز و خرد سخت به دست آمده را به اشتراک می گذارد. این میراث پله است ، راه او برای انتقال هر آنچه آموخته و الهام بخشیدن به نسل جدید است. پله در کتاب چرا فوتبال مهم است ، اهداف بلند پروازانه ی خود را برای آینده ی این ورزش و به طور گسترده ای ، برای جهان شرح می دهد.

کتاب چرا فوتبال مهم است

پله
ادسون آرانتس دو ناسیمیونتو (Edson Arantes do Nascimento) ملقّب به پله (Pelé) (زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰) در ترس کوراسائویس (Três Corações)) بازیکن سابق فوتبال اهل برزیل است.پله در دوران بازیکنی خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست (از جمله سومین بازیکنی که ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند). از القاب دیگر او «او ری» (شاه) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) بودند. او عموماً بزرگ‌ترین و بهترین بازیکن تاریخ جهان فوتبال شناخته می‌شود. پله در ت...
نکوداشت های کتاب چرا فوتبال مهم است
An engaging reflection on international football in the World Cup era.
تأملی جذاب در مورد فوتبال بین المللی در دوران جام جهانی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب چرا فوتبال مهم است (لذت متن)
دوندینیو اهل شهری کوچک از استان میناس گریس بود که ترجمه دقیقش همان General Mines یا «معادن عمومی» می شود. بیشتر منابع طلای برزیل در زمان مستعمره بودن کشور هم در این منطقه کشف شده است. وقتی پدرم با مادرم سلسته آشنا شد، هنوز سرباز وظیفه بود. مادرم هم هنوز به مدرسه می رفت. وقتی آن ها ازدواج کردند، مادرم پانزده سال بیشتر نداشت و شانزده ساله بود که مرا حامله شد. آن ها نام ادسون را از روی نام توماس ادیسون برای من برگزیدند چون وقتی در سال ۱۹۴۰ به دنیا آمدم، نخستین چراغ های روشنایی الکتریکی تازه به شهر ما آمده بود و والدینم که به شدت تحت تاثیر این اختراع قرار گرفته بودند، برای ادای احترام به ادیسون، مرا نامگذاری کردند. البته آن طور که مشخص است، آن ها از نام اصلی ادیسون، یک حرف را جا انداخته بودند، ولی من همواره نام خودم را دوست داشته ام. دوندینیو سربازی وظیفه شناس بود ولی علاقه و عشق واقعی اش را در فوتبال می دید. قدش حدود یک متر و هشتاد سانتی متر بود که در آن سال ها در برزیل قد بلندی به حساب می آمد و مهارت ویژه ای هم در بازی با توپ داشت. استعداد خاصی در به هوا پریدن و زدن گل با ضربه سر داشت و حتی در یک بازی پنج گل با سر زده بود که یک رکورد ملی به حساب می آید. به طوری که چندین سال بعد از ثبت این رکورد، مردم با مقداری بزرگ نمایی می گفتند تنها رکورد مربوط به گل زدن که در اختیار پله نیست، به پدرش تعلق دارد!