کتاب تو ، آن هستی

Thou Art That
دگردیسی در استعاره های دینی
کد کتاب : 24516
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-9646207738‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب تو ، آن هستی اثر جوزف کمبل

تو آن هستی که کتابی نوشته ی جوزف کمبل است که به بررسی زیربنای اساطیری سنت یهودی-مسیحی می پردازد. این کتاب پس از مرگ از سخنرانی های کمبل و نوشته های منتشر نشده یوجین کندی ویرایش شد.
تو آن هستی که توسط New World Library در سال 2001 منتشر شد، اولین عنوان از مجموعه آثار مجموعه آثار جوزف کمپبل در بنیاد جوزف کمبل بود. این جلد که از آثار منتشرنشده قبلی جوزف کمبل بافته شده است، نمادها و استعاره های یهودی-مسیحی - و تفسیرهای نادرست آنها - را با گرمای محاوره ای و دانش قابل دسترس اسطوره شناس مشهور بررسی می کند. او استدلال می‌کند که کلیدهای همیشگی مرتبط با درک معنوی و مکاشفه عرفانی است.
جوزف کمبل، هم چون باستان شناسی که با استخوان ها و دست سازهای بیرون کشیده شده از زیر خاک، زندگی گذشته یک منطقه باستانی را بازسازی می کند، حیات را، در آنچه حتی در نظر بسیاری از یهودیان و مسیحیان بقایایی شکننده و حتی از بین رفته از اعتقادات است، برملا می سازد. به عنوان مثال، او کیفیت زندگی یهودیان و غنای نمادین عهد عتیق را یادآوری می کند که طی قرون در اثر نکته سنجی های خفقان آور کسانی مانند سیسیل ب. دومی، ارزش معنوی آن ها زدوده شده است. هیچ چیزی بهتر از این حساسیت صادقانه و احترام به چیزی که او بر عظمت تاریخ و باورهای یهودی نورتابانده بود، نمی توانست اتهام ناروای ضد یهودبودن کمبل را بعد از مرگش باطل کند.

کتاب تو ، آن هستی

جوزف کمبل
جوزف کمپبل (Joseph Campbell) (زاده ۱۹۰۴ نیویورک - درگذشته ۱۹۸۷ هونولولو) اسطوره‌شناس آمریکایی بود.او در زمینه اسطوره‌شناسی و مذهب مطالعات وسیعی انجام داد. جمله به یاد ماندنی او «بدنبال سعادت خویش باش» (Follow your bliss) امروزه تبدیل به نوعی دیدگاه فلسفی شده‌است.دیدگاه‌های جوزف کمپبل بر روی تفکر معاصر هنر و علوم اجتماعی غرب بسیار تأثیرگذار بوده. بطور نمونه، جرج لوکاس دیدگاه‌های فلسفی سری فیلم‌های جنگ ستارگان را مدیون او دانسته‌است.جوزف کمپبل در و...
نکوداشت های کتاب تو ، آن هستی
It is Campbell the armchair speaker who shines through, buoyant with life and with comments that are eerily relevant to current times
این سخنران کمبل است که می درخشد، سرزنده از زندگی و با نظراتی که به طرز وحشتناکی به زمان حال مرتبط است.
Parabola

The work confirms the commonality of the human experience. A much-needed prescription in today’s world.
این اثر مشترک بودن تجربه انسانی را تایید می کند. نسخه ای که در دنیای امروز بسیار مورد نیاز است.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

قسمت هایی از کتاب تو ، آن هستی (لذت متن)