کتاب سفر قهرمان

The Hero's Journey
  • 10 % تخفیف
    235,000 | 211,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 38506
مترجم :
شابک : 978-9642134304
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 362
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب سفر قهرمان اثر جوزف کمبل

جوزف کمبل،اسطوره شناس بزرگ، قطعا یکی از بزرگترین داستان نویسان جهان بود. این کتاب استادانه ساخته شده گفتگوهای بین کمبل و برخی از افرادی است که از او الهام گرفته است، از جمله شاعر رابرت بلی، آنجلس آرین، انسان شناس، دیوید کنارد فیلمساز، جان دنزمور درامر Doors، استانیسلو گروف پیشگام روانپزشکی، راجر گیمن برنده جایزه نوبل و دیگران را در هم آمیخته است. کمبل به موضوعاتی می پردازد که از خاستگاه ها و کارکردهای اسطوره، نقش هنرمند، و نیاز به تشریفات تا مصائب عشق و عاشقی را شامل می شود. کمبل با شعر و طنز، جست و جوی خود را بازگو می کند و هیجان کاوش مادام العمر خود را در سنت های اسطوره ای ما، چیزی که او آن را «یک داستان بزرگ بشریت» می نامید، منتقل می کند. کتاب سفر قهرمان جوزف کمبل در مورد زندگی و کار و خودزندگی نامه ی اسطوره شناس جوزف کمبل (1904-1987) است. این کتاب در قالب یک سلسله گفتگو از فیلم "سفر قهرمان: یک پرتره بیوگرافی" گرفته شده است.

کتاب سفر قهرمان توسط عباس مخبر ترجمه شده است. و توسط نشر مرکز به چاپ رسیده است.

کتاب سفر قهرمان

جوزف کمبل
جوزف کمپبل (Joseph Campbell) (زاده ۱۹۰۴ نیویورک - درگذشته ۱۹۸۷ هونولولو) اسطوره‌شناس آمریکایی بود.او در زمینه اسطوره‌شناسی و مذهب مطالعات وسیعی انجام داد. جمله به یاد ماندنی او «بدنبال سعادت خویش باش» (Follow your bliss) امروزه تبدیل به نوعی دیدگاه فلسفی شده‌است.دیدگاه‌های جوزف کمپبل بر روی تفکر معاصر هنر و علوم اجتماعی غرب بسیار تأثیرگذار بوده. بطور نمونه، جرج لوکاس دیدگاه‌های فلسفی سری فیلم‌های جنگ ستارگان را مدیون او دانسته‌است.جوزف کمپبل در و...
نکوداشت های کتاب سفر قهرمان
We don’t have enough personal history regarding Joseph Campbell, so [this] book fills a real need.
ما تاریخچه شخصی کافی در مورد جوزف کمپبل نداریم، بنابراین [این] کتاب نیاز واقعی را برآورده می کند.
Michael Murphy

These stories reveal how [Campbell’s] sense of the oneness of mythology began and grew over the course of his long and event-filled life journey.
این داستان ها نشان می دهند که چگونه احساس [کمبل] از یگانگی اسطوره شناسی در طول سفر زندگی طولانی و پر از رویداد او آغاز شد و رشد کرد
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب سفر قهرمان (لذت متن)
جوزف کمیل در ۲۶ مارس سال ۱۹۰۴ در شهر نیویورک به دنیا آمد و فرزند چارلز و جوزفین کمبل بود. علاقه اش به اسطوره شناسی زمانی آغاز شد که پسری جوان بود و پدرش او و برادر جوان ترش چارلی را به نمایش غرب وحشی بوفالو بیلا در مادیسون اسکویر گاردن و موزه ی تاریخ طبیعی برد، جایی که او مجذوب دیرکهای توتمی سرخپوستان شد. زمانی که دوازده ساله بود به مطالعه ی دیوانه وار کتاب هایی درباره ی سرخپوستان آمریکا پرداخت. به زودی به شباهت های میان این داستان ها و افسانه های مربوط به سنت کاتولیک رمی خودش پی برد، کشفی که در بقیه ی سالهای زندگی او آتش یک مطالعه میان فرهنگی را در رشته ی پر راز و رمز اسطوره شناسی در جانش برافروخت.