کتاب جهان اسطوره ها (1)

World of Myths
  • 98,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 34036
مترجم :
شابک : 978-9643058234
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 598
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جهان اسطوره ها (1) اثر لوسیلا برن

اسطوره یک ژانر فولکلور متشکل از روایاتی است که نقش اساسی در یک جامعه ایفا می کنند، مانند داستان های بنیادی یا اسطوره های مبدأ. شناسایی یک روایت به عنوان یک اسطوره می تواند بسیار بحث برانگیز باشد: بسیاری از پیروان ادیان داستان های دین خود را واقعی می دانند و بنابراین به توصیف آن داستان ها اعتراض دارند. در حالی که داستان سایر ادیان را اسطوره می دانند. به این ترتیب، برخی از محققان به دلایل عملی، مانند اجتناب از بی ارزش ساختن هر یک از سنت ها، همه روایات دینی را به عنوان افسانه می شناسند، زیرا فرهنگ ها نسبت به یکدیگر متفاوت تفسیر می کنند. برخی دیگر از محققان از به کار بردن واژه «اسطوره» به‌کلی پرهیز می‌کنند و در عوض از اصطلاحات مختلفی مانند «تاریخ مقدس»، «داستان مقدس» یا صرفا «تاریخ» استفاده می‌کنند تا از قرار دادن برچسب‌های تحقیرآمیز بر هر روایت مقدس اجتناب کنند. بسیاری از جوامع اسطوره ها، افسانه ها و تاریخ خود را با هم گروه بندی می کنند و اسطوره ها و افسانه ها را روایت های واقعی از گذشته دور خود می دانند.

در این "کتاب جهان اسطوره ها (1)" شماری از هیجان انگیزترین و تاثیرگذارترین اسطوره های متعلق به فرهنگ های کهن جهان بازگو شده است

کتاب جهان اسطوره ها (1)

لوسیلا برن
لوسیلا برن (متولد سال1954) متصدی بخش گروه آثار باستانی یونان و رومی در موزه بریتانیا است، جایی که وی در گلدان های رنگی و مرواریدهای یونانی تخصص دارد. او به طور گسترده سخنرانی می کند و کتاب ها مقاله ها و بررسی هایی در مورد جنبه های مختلف باستان شناسی کلاسیک منتشر کرده است.