کتاب اسطوره های یونانی

Greek Myths
کد کتاب : 22136
مترجم :
شابک : 978-9643051198
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اسطوره های یونانی اثر لوسیلا برن

اساطیر یونانی مجموعه اساطیر و آموزه‌هایی است که به یونان باستان مرتبط می‌باشند و دربارهٔ خدایان و قهرمانان آنان، طبیعت جهان و ریشه‌های آن و اهمیت مکتب و آیین آن‌ها سخن می‌گویند. این اسطوره‌شناسی بخشی از دین یونان باستان می‌باشد. محققان به منظور مشخص کردن تأثیرات دینی و سیاسی آن بر یونان باستان و تمدن آن و درک خود اسطوره‌سازی، اسطوره‌ها را بررسی می‌کنند.
اساطیر یونانی به صراحت و به‌طور گسترده در مجموعه‌ای از داستان‌ها و به‌طور ضمنی در آثار هنری یونانی مانند گلدان‌های نقاشی و هدایای وتیو نمود یافته‌است. اسطوره‌های یونانی می‌کوشند منشأ جهان را توصیف کنند، و جزئیات زندگی‌ها و ماجراهای طیف گسترده‌ای از خدایان، الهه‌ها، قهرمانان، پهلوانان و موجودات اساطیری را بیان می‌نماید.
در این کتاب برخی از هیجان‌انگیزترین و تأثیرگذارترین اسطوره‌های یونانی با تمام قدرت دراماتیک خود بازگو می‌شوند: مبارزه حماسی جنگ تروا، سرگردانی اودیسه، سرنوشت غم‌انگیز ادیپ، و ماجراهای قهرمانانه هراکلس، تسئوس، پرسئوس، و جیسون نویسنده پانتئون پیچیده خدایان و الهه‌های المپی را معرفی می‌کند و ویژگی‌ها، شجره نامه‌ها و روابط اغلب کمیک آنها را توصیف می‌کند و شخصیت‌ها و داستان‌های آنها را با استفاده از هنر فرهنگ باستانی که آنها را به وجود آورده است، به تصویر می‌کشد. فصل پایانی میراث تخیلی قدرتمند و مداوم اسطوره یونانی، از بوتیچلی تا فروید را مرور می کند.

کتاب اسطوره های یونانی

لوسیلا برن
لوسیلا برن (متولد سال1954) متصدی بخش گروه آثار باستانی یونان و رومی در موزه بریتانیا است، جایی که وی در گلدان های رنگی و مرواریدهای یونانی تخصص دارد. او به طور گسترده سخنرانی می کند و کتاب ها مقاله ها و بررسی هایی در مورد جنبه های مختلف باستان شناسی کلاسیک منتشر کرده است.