کتاب آنچه با پول نمی توان خرید

What Money Can't Buy: The Moral Limits of Markets
مرزهای اخلاقی بازار
کد کتاب : 2490
مترجم :
شابک : 978-964-213-230-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب آنچه با پول نمی توان خرید اثر مایکل سندل

کتاب آنچه با پول نمی توان خرید، اثری نوشته ی مایکل سندل است که اولین بار در سال 2012 منتشر شد. سندل در این اثر پرفروش به یکی از بزرگترین سوالات اخلاقی زمانه ی ما می پردازد: آیا جهانی که در آن همه چیز خرید و فروش می شود، اشکالی ندارد؟ و اگر جواب مثبت است، چگونه می توانیم از ورود ارزش های بازاری به جنبه های مختلف زندگی جلوگیری کنیم؟ چارچوب های اخلاقی بازارها چه چیزهایی هستند؟ سندل در این کتاب جذاب استدلال می کند که ما بدون این که بدانیم، از داشتن اقتصادی بازاری به سوی داشتن جامعه ای بازاری حرکت کرده ایم. او در کتاب آنچه با پول نمی توان خرید، بحثی را مطرح می کند که جایش در عصر بازار-محور کنونی خالی بود: نقش درست بازارها در جامعه ای دموکراتیک چیست و چگونه می توانیم از اخلاقیات و ارزش هایی دفاع کنیم که برای بازارها بی اهمیت هستند و با پول نمی توان آن ها را خرید؟

کتاب آنچه با پول نمی توان خرید

مایکل سندل
مایکل سندل، زاده ی ۵ مارس ۱۹۵۳، فیلسوف سیاسی و نویسنده ای آمریکایی است. سندل استاد دانشگاه هاروارد است. او بیش از همه به خاطر کلاس «عدالت» خود در دانشگاه هاروارد، و نقدهایش بر نظریه ی عدالت از «جان راولز» در مورد لیبرالیسم و حدود عدالت مشهور است. سندل عضو دائمی آکادمی هنرها و علوم آمریکا نیز هست. او در سال ۱۹۸۵ جایزه ی تدریس هاروارد-رادکلیف را برد و در سال ۱۹۹۹ استاد تمام دانشگاه هاروارد شد. انجمن علوم سیاسی آمریکا در سال ۲۰۰۸ از سندل به خاطر نبوغش در تدریس، تقدیر کرد.
نکوداشت های کتاب آنچه با پول نمی توان خرید
An engaging, compelling read.
اثری گیرا و هیجان انگیز.
Democracy

An indispensable book on the relationship between morality and economics.
کتابی ضروری در باب رابطه ی میان اخلاق و اقتصاد.
The Times

By one of the leading political thinkers of our time.
اثری نوشته ی یکی از متفکرین سیاسی پیشرو در عصر ما.
The Daily Beast

قسمت هایی از کتاب آنچه با پول نمی توان خرید (لذت متن)
لازم است در نقشی که بازار باید در جامعه بازی کند، تجدید نظر کنیم. به یک بحث عمومی در این باره نیاز است که چطور می توان بازار را در جایگاه خودش نگه داشت. برای این بحث باید به مرزهای اخلاقی بازار بیندیشیم. باید از خودمان بپرسیم آیا چیزهایی هست که نشود با پول خرید. دست اندازی بازار و تفکر بازاری به جنبه هایی از زندگی که از قدیم هنجارهای غیربازاری بر آن ها حاکم بوده، یکی از مهم ترین تحولات زمان ما است. به افزایش مدارس و بیمارستان ها و زندان های انتفاعی، واگذاری جنگ ها به پیمان کاران نظامی خصوصی، بازاریابی تهاجمی شرکت های دارویی در کشورهای ثروتمند، فروش امتیاز نام گذاری پارک ها و مکان های عمومی و ... فکر کنید.

قیمت گذاشتن روی چیزهای خوب زندگی ممکن است مایه ی فساد آن ها شود. به این خاطر که بازار فقط کالا پخش نمی کند، نوع نگاه به کالا را نیز نشان می دهد و تبلیغ می کند.

ما در روزگاری به سر می بریم که تقریبا هر چیزی خرید و فروش می شود. در سه دهه ی گذشته، بازارها - و ارزش های بازاری - به طور بی سابقه ای بر زندگی ما حاکم شده اند. ما با انتخاب خودمان به این نقطه نرسیده ایم. تقریبا بر سر ما آوار شده است.