کتاب میان شک و ایمان

Between Faith and Doubt
گفتگوهایی درباره دین و عقل
  • 45,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 25014
مترجم :
شابک : 978-6002782922
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب میان شک و ایمان اثر جان هیک

جان ویک، فیلسوف دین مشهور در جهان ، نویسنده کتابهای زیادی بود که به شانزده زبان ترجمه شد. وی در انگلیس و ایالات متحده تدریس می کرد و در بسیاری از کشورها سخنرانی می کرد. سخنرانی های وی در گیفورد ، تعبیری از دین ، جایزه Grawemeyer را برای تفکر جدید مذهبی دریافت کرد.
هیک در سن 88 سالگی ، با داشتن کتابهای متعدد دارنده سابقه استادی در هر دو کشور انگلیس و ایالات متحده ، یکی از بزرگترین نویسندگان ایمان مذهبی در زمان ما است.
کتاب میان شک و ایمان نمایانگر مجموعهای درخشان و در دسترس از نظرات فلسفی و کلامی وی است. ایمان و تعهد او برای پیگیری حقیقت هر جا که منجر شود در هر صفحه می درخشد.
جان هیک پرونده مخالف با ایمان دینی را بصورت شفاف و موجز در قالب گفت و گو ارائه می دهد ، و مخالف طیف گسترده ای از ادعاها و استدلال ها از ادیان بزرگ جهانی تا اصول و استدلال های ضد ماتریالیسم مبتنی بر علم است. اگرچه نویسنده موضع خود را روشن می کند ، اما این کار تعلیمی نیست و خواننده را وادار می کند که ایمان یا شک خود را در برابر استدلال های مختلف مطرح کند. این کتاب سهم روشن ، به موقع و انسانی در بحثی است که غالبا در طول زندگی گریبان ما را گرفته است و برای هر کسی که علاقه شخصی جدی به این موضوع داشته باشد به اندازه یک نمایش خوب جذاب است.

کتاب میان شک و ایمان

جان هیک
جان هاروود هیک متولد ۱۹۲۲ در یورکشایر و درگذشته ۹ فوریه ۲۰۱۲، فیلسوف دین و نظریه پرداز تکثرگرایی دینی است. او در اسفندماه ۱۳۸۳ سفری به ایران داشت. او در ۱۹۴۰ به کلیسای پروتستان در انگلیس پیوست. وی ابتدا در دانشگاه هال حقوق خواند، پس از گذراندن مدتی از خدمت سربازی برای تحصیل فلسفه به دانشگاه ادینبورگ رفت و پس از آن از دانشگاه آکسفرد دکتری فلسفه گرفت. هیک بعداً سه سال به عنوان کشیش خدمت کرد. در ۱۹۶۷ به استادی دانشگاه بیرمنگام انتخاب شد و سپس در ۱۹۸۲ به مقام استادی تمام‌وقت در مدرسهٔ کلارمو...
قسمت هایی از کتاب میان شک و ایمان (لذت متن)
اگر حسابی نسبت به دین شکاکید، اما حاضر نیستید یکسره آن را کنار بگذارید، یا اگر جایی در میانه طیف شک و ایمان قرار دارید، این کتاب کوتاه مناسب شماست. کتاب عبارت است از سلسله ای از گفتگوها میان فردی خیالی به نام دیوید که هر گونه اعتقاد به یک امر متعالی را با تردید جدی می نگرد، و فردی دیگر به نام جان ــخودمــ که بر مبنای تجربه دینی معتقد است فراتر از واقعیت فیزیکی و انسانی، واقعیتی برتر وجود دارد. گفتگوها به پرسش هایی عظیم می پردازند که رودرروی همه ما قرار می گیرند. آیا دلیل خوبی برای باور به خدا وجود دارد؟ یا آن که خدا نوعی توهم است؟ و این که دقیقا منظورمان از خدا چیست؟ آیا جز خدای سنتی کلیساها، علاوه بر جهان مادی که ما بخشی از آن هستیم، «چیزی در آن جا» وجود دارد؟ آیا لحظات استثنایی یا «اوج» که بسیاری از مردم گهگاه تجربه کرده اند، سرک کشیدن هایی گذرا به یک ساحت معنوی وسیع ترند؟ آیا اعتماد کردن به چنین تجاربی عقلانی است؟ اگر پاسخ مثبت باشد، این در مورد معنای زندگی، و این که پس از مرگ چه اتفاقی می افتد، به ما چه می گوید؟ در هر یک از این موارد دیوید و جان استدلال های هر دو طرف بحث را ارائه می کنند.