کتاب چگونه نیچه بخوانیم

How to Read Nietzsche
کد کتاب : 25556
مترجم :
شابک : 978-9641855170
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 167
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 27 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه نیچه بخوانیم اثر کیت انسل-پیرسون

مجموعه «چگونه بخوانیم»، با این هدف که به خواننده اجازه دهد لذت و تحریک فکری را در خواندن این نویسندگان کلاسیک تجربه کند، زمینه و توضیحی را ارائه می‌کند که درک شما را از متون حیاتی برای قانون تسهیل و غنی می‌کند.
دیگر نیازی نیست که نزدیک شدن به نوشتار روشنفکران، هنرمندان و فیلسوفان اصلی دلهره آور باشد. این مجموعه نوع جدیدی از مقدمه است - یک کلاس استاد خصوصی در خواندن - که شما را با آثار برخی از تأثیرگذارترین و چالش برانگیزترین نویسندگان تاریخ روبرو می کند. این کتاب ها به زبانی شفاف و قابل دسترس، موضوعات ضروری مانند تفکر نیچه در مورد زیبایی، حقیقت و حافظه را توضیح می دهند.
تفکر نیچه حول مفهومی جدید و چشمگیر از انسانیت می چرخد - بشریتی که با مرگ خدا کنار آمده است و هنر و علم خوب زیستن را بدون نیاز به قطعیت های متافیزیکی و مطلقات اخلاقی به کار می گیرد. پس چگونه زندگی کنیم؟ و ما چه چیزی را دوست داریم؟
کیت آنسل پیرسون خواننده را با سبک متمایز فلسفی نیچه و رشد اندیشه او آشنا می کند. او از طریق یک سری خوانش دقیق از کلمات قصار نیچه، برخی از شناخته‌شده‌ترین اما اغلب نامفهوم‌ترین ایده‌های خود، از جمله ابرانسان را روشن می‌کند و ماهیت چالش‌برانگیز تفکر نیچه را در مورد موضوعات کلیدی مانند زیبایی، حقیقت آشکار می‌کند. این کتاب گزیده هایی از طیف وسیعی از آثار نیچه، از جمله انسانی زیادی انسانی ،علم همجنسگرایان؛ چنین گفت زرتشت و درباره تبارشناسی اخلاق گرفته شده است.

کتاب چگونه نیچه بخوانیم

کیت انسل-پیرسون
کیت انسل-پیرسون فیلسوف انگلیسی است که در کارهای فردریش نیچه، هنری برگسون و ژیل دلوز تخصص دارد. وی هم اکنون استاد فلسفه در دانشگاه وارویک است.انسل-پیرسون نویسنده کتابهای بی شماری از جمله Germinal Life ، Viroid Life و فلسفه و Adventure of the Virtual است.آنسل-پیرسون فارغ التحصیل دانشگاه ساسکس و تدریس در دانشگاه مالاوی در جنوب آفریقا و کالج کوئین مری لندن است. وی در سال 1993 به گروه فلسفه دانشگاه وارویک پیوست.وی در هیئت تحریریه ژورنال مطالعات نیچه، نیچه استودیان، مطالعات دلوز، کیهان و تاریخ و سر...
دسته بندی های کتاب چگونه نیچه بخوانیم
قسمت هایی از کتاب چگونه نیچه بخوانیم (لذت متن)
زندگی زن است. برای مشاهده ی والاترین زیبایی های یک اثر هیچ علم و حسن نیتی کافی نیست. برای آن که پرده ی ابرها را از قلل مرتفع کنار بزنیم و آفتاب را بر روی آن ها بتابانیم به شادترین اتفاقات و نادرترین تصادفات نیاز هست؛ و برای درک این تابلو قرارگرفتن درجایی مناسب کافی نیست. بلکه خود روح باید حجاب از مقامات رفیع خود برگیرد و نیاز به نوعی بیان و نوعی قیاس بیرونی را احساس کند تا بتواند بر خود متکی و بر خود مسلط شود. اما همه ی این ها آن قدر به ندرت با یکدیگر مقارن می شوند که من به راحتی باور می کنم که مرتفع ترین قله ی هر چیز خوب، خواه یک اثر عمل, انسان یا طبیعت، تاکنون از نظر اکثر مردم، حتا از نظر بهترین مردم؛ به صورت چیزی پنهان و پوشیده باقی مانده است و آنچه خود را به ما می نمایاند فقط یک بار می نمایاند! درواقع یونانیان در نیایش خود می خواستند که: «هر چیز زیبا دو یا سه بار بازگردد» آن ها درخواسته ی چنین چیزی از خدایان دلیل خوبی داشتند زیرا واقعیت غیرالهی زیبایی را هرگز به ما نمی دهد یا فقط یک بار به ما نشان می دهد. منظور من آن است که جهان گرچه مملو از چیزهای زیباست اما در ارائه ی لحظات زیبا و پرده برداری از چیزهای زیبا بسیار ممسک است. شاید همین امساک بزرگ ترین لطف زندگی باشد. زندگی بر روی خود پرده ای مطلاء نویدبخش, مقاوم. دورکننده ریشخندآمیز فریبنده و مهربان کشیده است. آری» زندگی زن است!