کتاب چیستی هنر

The Art Question
کد کتاب : 2266
مترجم :
شابک : 978-964-312-957-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

پرسش از هنر
The art question
کد کتاب : 11928
مترجم :
شابک : 9789643117665
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 8 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب چیستی هنر اثر نایجل واربرتون

کتاب چیستی هنر، اثری نوشته ی نایجل واربرتون است که نخستین بار در سال 2003 انتشار یافت. هنر چیست؟ این سوالی است که بسیاری از ما به دنبال پاسخش هستیم اما از پرسیدن آن هراس داریم. واربرتون در این اثر درخشان و قابل فهم، دقیقا به زوایای مختلف همین سوال می پردازد. این نویسنده ی پرفروش با بهره گیری از تصویرسازی ها و عکس های مختلف، از پل سزان و فرانسیس بیکن گرفته تا اندی وارهول و دیمین هرست، از منظری فلسفی به مسئله ی هنر می پردازد. او با نثری ساده و روان، تئوری های هنری ای را توضیح می دهد که زیاد مورد بحث قرار گرفته اند اما درک درستی از آن ها حاصل نشده است. واربرتون علاوه بر این، به توضیح و تفسیر مسائلی پیچیده در هنر، همچون قصد و نیت حقیقی هنرمندان، شیوه ی اجرا و عواطف آن ها می پردازد.

کتاب چیستی هنر


ویژگی های کتاب چیستی هنر

از کتاب های پرفروش فلسفی در انگلیس و آمریکا

نایجل واربرتون
نایجل واربرتون، زاده ی سال 1962، فیلسوفی انگلیسی است. واربرتون دانش آموخته ی دانشگاه های بریستول و کمبریج است. او قبل از پیوستن به دپارتمان فلسفه ی دانشگاه اوپن در سال 1994، استاد دانشگاه ناتینگهام بود. واربرتون بیشتر به خاطر فعالیت های خود در عرصه ی نوشتن مطالبی ساده و همه فهم درباره ی فلسفه شناخته می شود و در اکثر آثارش به فلسفه و زیبایی شناسی می پردازد.
نکوداشت های کتاب چیستی هنر
A stimulating and handy guide through the art maze.
راهنمایی برانگیزاننده و کاربردی در هزارتوی هنر.
Barnes & Noble

Essential reading for anyone interested in art and philosophy.
اثری ضروری برای هر کسی که به هنر و فلسفه علاقه مند است.
Amazon Amazon

An excellent introduction to the philosophy of art.
مقدمه ای عالی بر فلسفه ی هنر.
Think

قسمت هایی از کتاب چیستی هنر (لذت متن)
به نظر می رسد که چیستی هنر بیش تر شایسته ی واکنشی فلسفی ست تا هنری. اما این به آن معنا نیست که فلسفه پاسخ ساده ای برای آن دارد. در واقع، یکی از دستاوردهای مطالعه ی فلسفه آگاهی از این نکته است که به پرسش هایی که به ظاهر بسیار ساده اند، نمی توان به سادگی پاسخ داد.

چنان که پیش تر گفتم، اشیای بی قرار، مثل «سفیر»، «اثر هنری واقعی»، و «فواره» نوعی فلسفه ی بصری را مطرح می کنند که به چیستی هنر می پردازد و به آن پاسخ می گوید. اما اشتباه است اگر چنین آثاری را جایگزینی تمام عیار برای فلسفه بدانیم. بیشتر آن ها حکم شوخی را دارند. امکانات فلسفه برای سخن گفتن از چیستی هنر بیش از امکانات یک اثر تجسمی است.