کتاب طراحی پوستر

Poster design
مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری
کد کتاب : 26055
شابک : 978-9643189341
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب طراحی پوستر اثر مصطفی اسدالهی

"طراحی پوستر" به قلم "مصطفی اسدالهی"، کتابی است که "مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری" را در اختیار خوانندگان قرار می دهد. این اثر که به تایید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور نیز رسیده، در صد و سی و چهار صفحه به همت نشر فاطمی به چاپ رسیده و اطلاعات همه جانبه ای را پیرامون "مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری" و "طراحی پوستر" به مخاطب عرضه می کند.
با وجود اینکه امروزه سیستم های اطلاع رسانی جدیدی ظهور پیدا کرده و شاهد گسترش آن ها در عرصه های مختلف هستیم، اما همچنان می توان پوستر را در جایگاه رفیع یک رسانه ی محیطی دید که با ایجاد جذابیت بصری، توانسته کاربرد ویژه و نقش غیرقابل انکار خود را حفظ کند. در بسیاری از شهرهای معروف و بزرگ جهان، مکان های خاصی برای نصب پوستر در نظر گرفته می شود و طراحان گرافیک تمام اشتیاق و تلاش خود را برای ایجاد اثری که در سطح شهر چشم نواز باشد و توجه بینندگان را جلب کند، به کار می برند. در این شهرها مراکز آموزشی بسیاری برای "طراحی پوستر" احداث شده و این مساله جز آموزش های پایه ای در مدارس آموزش هنر و گرافیک بسیاری از کشورها می باشد. کتاب پیش رو به قلم دکتر "مصطفی اسدالهی" که یکی از فارغ التحصیلان دانشکده ی هنرهای زیبای تهران و دانشگاه سوربن پاریس می باشد، این اثر را پس از کسب سال ها تجربه در زمینه ی "طراحی پوستر" و همچنین تدریس مبانی و اصول آن به هنرجویان، به رشته ی تحریر درآورده است و کتاب با زبانی ساده و تمریناتی اصولی، علاقه مندان به "طراحی پوستر" را به خوبی راهنمایی خواهد کرد.

کتاب طراحی پوستر

مصطفی اسدالهی
مصطفی اسدالهی (زادهٔ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۲۹، تهران)، طراح گرافیک و نقاش ایرانی است. او از جمله مؤسسان انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران بوده‌است.
قسمت هایی از کتاب طراحی پوستر (لذت متن)
پوستر به شکل و شمایل امروزی ، به عنوان رسانه ای محیطی بیش از صد و پنجاه سال است که یک پدیده مهم به شمار می آید و همچنان مورد توجه طراحان گرافیک است . اگر معماران آرزو داشته باشند در طول عمر کاری شان دست کم یک برج آسمان خراش طراحی کنند، طراحان گرافیک نیز خیلی دوست دارند در زمینه پوستر رقابت کنند و در پرونده کاری شان دست کم چند نمونه پوستر موجود باشد و در این زمینه ، سفارش کار داشته باشند. چرا طراحی پوستر این همه علاقه مند دارد ؟ و چرا طرفداران بسیار ؟ مسلما جنبه نمایشی شگفت انگیز آن می تواند دلیل اصلی باشد ، پوستر مانند بلندگوست با کاربرد آگاه کننده و برد ارتباطی وسیع و تأثیرگذار. پوستر تا قبل از اختراع رادیو و تلویزیون حضور حیاتی و بسیار مهمی در اطلاع رسانی داشته است . در دو جنگ جهانی قرن گذشته ، پوستر سهم عمده ای در تبلیغات و ارائه اطلاعات بر عهده داشته و نقش پشتیبان ، انگیزه دهنده ، ایجاد کننده روحیه مقاومت و توجیه کننده خیزش افکار عمومی در دفاع از آب و خاک را بازی کرده است ، بنابراین طراحی پوستر در مجموعه گرایش های مختلف گرافیک ، جایگاه ویژه ای دارد .