کتاب ساداکو

Sadako and the Thousand Paper Cranes
و هزار درنای کاغذی
کد کتاب : 26775
مترجم : مریم پیشگاه
شابک : 978-9644321627
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 56
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب خوانندگان جوان استرالیا غربی سال 1981

نامزد جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر سال 1979

معرفی کتاب ساداکو اثر النور کوئر

«ساداکو» متولد هیروشیما سرزنده و ورزشکار است – او به عنوان ستاره تیم دونده مدرسه اش شناخته می شود. اما داستان به همین خوبی برای او پیش نخواهد رفت. به زودی بیماری شدیدی تحت عنوان سرطان خون ، "بیماری بمب اتم" مبتلا شد. اما با این حال ساداکو با روحیه و شهامت قصد دارد آینده خود را بسازد. ساداکو با یادآوری یک افسانه ژاپنی شروع به کار با جرثقیل های کاغذی تاشو می کند. زیرا این افسانه می گوید که اگر فردی بیمار هزار جرثقیل را جمع کند ، خدایان آرزوی او را برآورده می کنند و او را دوباره سالم می کنند. براساس یک داستان واقعی ، ساداکو و هزار جرثقیل کاغذی شجاعت خارق العاده ای را که یک زن جوان را در ژاپن به یک قهرمان تبدیل کرده جشن می گیرند.

النور کوئر نویسنده این کتاب در کامساک ، ساسکاچوان ، کانادا متولد شد و در ساسکاتون بزرگ شد. دو سرگرمی مورد علاقه کودکی او خواندن و ساخت داستان بود. النور زندگی حرفه ای خود را به عنوان خبرنگار روزنامه و سردبیر ستونی برای کودکان آغاز کرد. خوشبختانه ، او در سال 1949 به عنوان نویسنده مجله اتاوا به ژاپن سفر کرد ، زیرا هیچ یک از کارکنان دیگر نمی خواستند به کشوری بروند که در اثر جنگ ویران شده بود. کوئر نویسنده کتابهای کودکان و کتابهای تصویری بی شماری است.

کتاب ساداکو

النور کوئر
النور پیج کوئر (Eleanor Page Coerr؛ ۲۹ مه ۱۹۲۲ – ۲۲ نوامبر ۲۰۱۰) نویسنده کتاب‌های کودکان امریکایی-کانادایی بود. از کتاب‌های او می‌توان به ساداکو و هزار درنای کاغذی که داستانی تخیلی-تاریخی است و تعداد زیادی کتاب مصور اشاره کرد.النور در کمسک در ساسکاچوان کانادا زاده شد و در ساسکاتون بزرگ شد. در کودکی دوست داشت داستانهای جدید بنویسد و بخواند. از طریق بهترین دوست خود در دبیرستان، که مهاجر نسل دوم ژاپنی بود، کوئر به هنرهای خوشنویسی و آشپزی ژاپنی و اریگامی علاقه‌مند شد. او...
نکوداشت های کتاب ساداکو
This an extraordinary book, one no reader will fail to find compelling and unforgettable.
"این یک کتاب خارق العاده است ، چیزی که هیچ خواننده ای از آن غافل نمیشود و فراموش نشدنی خواهد شد."
Booklist Booklist

The story speaks directly to young readers of the tragedy of Sadako's death and, in its simplicity, makes a universal statement for 'peace in the world.
داستان مستقیما برای خوانندگان جوان از فاجعه مرگ ساداکو صحبت می کند و در سادگی آن ، بیانیه ای جهانی برای "صلح در جهان" می دهد.
The Horn Book

قسمت هایی از کتاب ساداکو (لذت متن)