کتاب هندسه عصر حجری (کره)

Stone Age Geometry: Spheres
کد کتاب : 26922
مترجم :
شابک : 978-6000104573
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هندسه عصر حجری (کره) اثر جری بایلی

کتاب "هندسه عصر حجری (کره)" داستان پسر بچه‌ای با نام لئو را روایت می‌کند که در روستایی زندگی می‌کند و یک نابغه است. لئو با یک گربه وحشی به نام پالاس دوست می‌شود و با هم تجربیات مختلفی را پشت سر می‌گذارند. طول داستان روند آشنایی لئو و پالاس با اشکال هندسی را به تصویر می‌کشد.

لئو با استفاده از دانش هندسه خود در دنیای عصر حجر، به گربه خود به پالاس همه چیز را در مورد کره ها می آموزد. تصاویر و داستان های سرگرم کننده، مقدمه ای سرگرم کننده برای مفاهیم ریاضی، از جمله شعاع، محیط، و قطر فراهم می کند. جعبه های اطلاعاتی هر داستان را برای کشف کاربردهای واقعی کره ها در دنیای طبیعی و طراحی شده همراهی می کنند.

این کتاب را مجید عمیق ترجمه کرده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است.

کتاب هندسه عصر حجری (کره)

قسمت هایی از کتاب هندسه عصر حجری (کره) (لذت متن)
مسابقه اسب دوانی با مانع یکی از رشته های این ورزش است که می توان آن را مسابقه از نقطه تا نقطه هم نامید. نخستین مسابقه اسب دوانی با مانع بیش از دویست و پنجاه سال پیش بین دو روستا در ایرلند به نام های باترونت و دانریال برگزار شد. ایده برگزاری این مسابقه از آن جا شد که مردی همسایه اش را به یک مسابقه اسب دوانی دعوت کرد. آن ها قرار گذاشتند فاصله بین کلیساهای دو روستا را طی کنند. آن ها باید چهارنعل می تاختند و این فاصله هفت هزار و 200 متری متری را طی می کردند. هر دو سوارکار چشمشان به مناره کلیسا بود و سعی می کردند هرچه زودتر خودشان را به خط پایان برسانند. آن ها از روی موانع زیادی مانند دیوارها، گودال ها، پرچین ها و هر آن چه سر راهشان بود پریدند و عبور کردند.