کتاب بودا

The Buddha
کد کتاب : 27051
شابک : 978-9647763257
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 678
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب بودا اثر ع پاشایی

"بودا" اثری است به کوشش "ع پاشایی" که در آن "زندگی بودا، آیین او، و انجمن رهروان او گزارش متن‌های کانون پالی" را به خوانندگان معرفی می کند. این اثر که به مجموعه ی بینش معنوی اختصاص دارد، کاری از موسسه ی پژوهشی نگاه معاصر است که آن را در قالب اثری که نزدیک به هفتصد صفحه است، به انتشار رسانده اند. این اثر که یک دریچه ی آگاه کننده را به روی اندیشه و عقاید "بودا" و عملکرد او و رهروانش باز می کند، مسیری عالی را برای زندگی معرفی کرده که پیروان آیین های دیگر را نیز در سراسر جهان به خود جلب کرده است.
به عبارتی آیین "بودا" مسیری از معنویت را پیش روی فرد می گذارد که از باقی مسیرهای معرفی شده در دنیا متفاوت است و سیری فراجهانی دارد. این سیر که بر مبنای درستی و راستی در معرفت، تفکر، گفتار، سعی و عمل، آگاهی، همدلی و زیستی ماورای ماده استوار است، به همگان می آموزد که چطور در جهانی که آفات مختلف از هر سو بر جان انسان هجوم می آورند، می توان با تکیه بر ایمان، از شر این آفات خلاص شد و با قدرت هشیاری از هر مسیر صعب و دشواری عبور کرد. "بودا" نیرو را از بین برنده ی رنج ها می داند اما آنچه که از دید او رنج ها را پاک می کند، شناسائی است.
این اثر حقیقت ناشناخته ی نیروانا را با بازگردانی فوق العاده "ع پاشایی" به خوانندگان ارائه می کند و "زندگی بودا، آیین او، و انجمن رهروان او گزارش متن‌های کانون پالی" را به مخاطب می شناساند.

کتاب بودا

ع پاشایی
عسکری پاشایی معروف به ع. پاشایی (زادهٔ ۱۳۱۸ ساری، دارابکلا) نویسنده، مترجم، شاعر و شرق‌شناس ایرانی است. او، طبق وصیت احمد شاملو، سرپرستی آثار او را به‌ همراهی آیدا سرکیسیان برعهده دارد.
قسمت هایی از کتاب بودا (لذت متن)
بودا Gautama Buddha جایی هست که آنجا نه زمینی، نه آبی، نه فروغی، نه هوائی، نه نامحدودی مکان، نه نامحدودی دانستگی، نه نیستی، نه ادراک، و نه، نه ادراک، نه این جهان و نه آن جهان است. نه خورشیدی و نه ماهی هست. من آن را نه آمدن می نامم، نه رفتن، نه ایستادن، نه حرکت، نه سکون، نه مرگ، نه تولد، بی بنیاد، و بی پیوستگی ست، بیجاست اینجا پایان رنج است. ای رهروان، زائیده نشده، نشده، ساخته نشده، نیامیخته ای هست. [اگر] این زائیده نشده، ساخته نشده، نیامیخته نبود، در اینجا برای آنچه زائیده می شود، می شود، ساخته می شود، نیامیخته می شود، هیچ گریزی نمی شد نشان داد. ازآنجاکه زائیده نشده. نشده، ساخته نشده، و نیامیخته ای هست، می توان برای آنچه . زائیده می شود، ساخته می شود، آمیخته می شود، رهایی نشان داد.