کتاب عشق هرگز کافی نیست

Love Is Never Enough
(شیوه های نو برای حل مشکلات زناشویی و خانوادگی براساس شناخت درمانی)
کد کتاب : 27316
مترجم :
شابک : 978-9647390569
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 37
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

عشق هرگز کافی نیست
Love Is Never Enough
رفع سوتفاهم ها، اختلافات و مشکلات رابطه و ازدواج به کمک شناخت درمانی
کد کتاب : 123531
مترجم :
شابک : 978-6229610619
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 402
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عشق هرگز کافی نیست اثر آرون تی بک

"عشق هرگز کافی نیست" اثری است نوشته ی "آرون تی بک" که در آن "شیوه های نو برای حل مشکلات زناشویی و خانوادگی براساس شناخت درمانی" را ارائه می دهد. این اثر به دلیل رویکرد عملی و مساله محور، با استقبال فراوان مخاطبان رو به رو شده و ترجمه ی آن به زبان های مختلف، بارها مورد تجدید چاپ واقع شده است. پروفسور"آرون تی بک" پایه گذار مکتبی است با عنوان "شناخت درمانی" که تحولی عظیم در عرصه ی درمان اختلالات روانی ایجاد نمود و با ارائه ی نمایی امیدوارکننده و تکنیک های کاربردی در زمینه هایی همچون برطرف نمودن ناسازگاری های خانوادگی، ارتقای روابط اجتماعی و انسانی و تقویت روحیات و خلقیات، به سرعت در میان روان درمانگران و روانشناسان فراگیر شد. "عشق هرگز کافی نیست" به مشکلاتی می پردازد که زمانی غیرقابل حل به نظر می رسیدند اما با "شیوه های نو برای حل مشکلات زناشویی و خانوادگی براساس شناخت درمانی" وقت آن رسیده که از سد معضلات عبور کنیم!
پروفسور "آرون تی بک" در "عشق هرگز کافی نیست"، مسائلی را تشریح می کند که ممکن است در هر ازدواجی پیش بیاید. مواردی همچون برداشت های منفی، تغییر نگاه آرمانگرایانه ی زوجین به یکدیگر به سمت نگاه سرخورده و ناراضی، نحوه ی مواجهه با آرای متفاوت، انتظارات غیرمعقول و معیارهای سخت گیرانه، مشکل در ارتباط و درک طرفین نسبت به یکدیگر، تصمیم گیری های دشوار و اختلاف بر سر آن ها، تاثیر اندیشه ی منفی بر خشم و خشونت، اختلالات فکری و تعصبات اندیشه و عنود ورزی هایی که می توانند هر زوج عاشق پیشه ای را به دشمن خونی یکدیگر تبدیل کنند، از جمله مسائلی هستند که در کتاب "عشق هرگز کافی نیست" توسط "آرون تی بک" برای خوانندگان تشریح شده اند.

کتاب عشق هرگز کافی نیست

آرون تی بک
آرون تمکین بک (Aaron Temkin Beck) (زاده ۱۸ ژوئیه ۱۹۲۱) یک روانپزشک آمریکایی و پروفسور بازنشسته گروه روانپزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا است. بسیاری از مردم وی را برای شناخت درمانی می‌شناسند. تئوری وی که نظریه شناختی رفتاری نام دارد، به‌طور گسترده برای درمان بیماری اختلال افسردگی اساسی به انگلیسی (major depression disorder) به کار برده می‌شود. او به طور خلاصه در این نظریه بیان کرد که برای تحلیل هر شرایطی 4 اصل را باید در نظر گرفت : موقعیت، فکر، احساس و رفتار. نظر او این است که نوع ب...
نکوداشت های کتاب عشق هرگز کافی نیست
Beck is the anointed father of cognitive therapy . . . In Love Is Never Enough, [he] goes back to the well of distorted thoughts and says they’re also the source of most relationship problems.
بک پدر وقف شده ی درمان شناختی است. . . در عشق هرگز کافی نیست ، [او] به چشمه افکار تحریف شده برمی گردد و می گوید که این ها منشأ اکثر مشکلات روابط نیز هستند.
Philadelphia Magazine

قسمت هایی از کتاب عشق هرگز کافی نیست (لذت متن)
به ندرت تجربه ای لذت بخش تر از این است که حرف مبهمی را بزنید و بدانید که همسرتان دقیقا منظور شما را می فهمد. توانایی در صحبت خودمانی، ایما و اشاره، نکته پرانی و چشمک زدن و نظایر آن نشانه نزدیکی و صمیمت است. گفت وگویی که پایان خوش دارد نشانه صمیمیت است. طرفین می دانند که دیگری چه می گوید و تدریجا از اینکه می توانند آزادانه حرف بزنند و منظور یکدیگر را بفهمند لذت می برند. گفت وگو در این شرایط آهنگی نرم و ملایم است اما در ازدواج های ناموفق لذت گفت وگو در فضای آلوده شکایت ها و گله گذاری های خشمگینانه و سوءتفاهم ها گم می شود و جای اشارات دلنشین ابروها و چشمک های خوشایند را نگاه های خیره و اشارات انتقادی و بهانه گیری ها و تهدیدها پر می کند.