کتاب هشت بهشت

Hasht Behesht
گزیده گلستان سعدی
کد کتاب : 27551
شابک : 978-9643910419
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 406
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب هشت بهشت اثر حسن ذوالفقاری

در میان آثار سعدی و بلکه همه ادب پارسی، گلستان مقامی ارجمند یافته و از دیرباز همواره کتاب زندگی، آموزش و تربیت بوده و در کنار قرآن و چند کتاب دیگر در تمام خانه ها جای داشته است. زیبایی و جاذبه کلام سعدی چنان بوده که مردم را از هر صنف و طبقه ای به خود جذب می کرده است. آوازه سعدی که در گذشته از اندلس تا چین را پر می کرد اکنون نیز در میان ملت های شرق و غرب جهان پراکنده است. سفرهای دور و دراز، تجربه های فراوان و آشنایی گسترده با آداب و رسوم اقوام گوناگون، جهان بینی و بینش انسانی سعدی را به پایه ای از جامعیت در عین انعطاف و مدارا رسانده است که بسیاری از مردم جهان نگاه و بینش او را رساتر و کارسازتر برای مشکلات انسانی و اجتماعی یافته اند. در این میان، مردم پارسی زبان به موهبت همزبانی با سعدی دو چندان از همدلی با او بهره برده اند.
کتاب حاضر که در مجموعه گنجینه متون کهن با هدف آشنا ساختن نوجوانان و جوانان با گنجینه های ارزشمند فرهنگی فراهم آمده است، با دیباچه ای کوتاه و رسا در معرفی سعدی و آثار او، گزیده ای از گلستان را همراه شرح لغات، نقد و بررسی حکایت ها، زیبا یی شناسی داستان ها و کلیدهایی برای درک و دریافت و شناخت هرچه بهتر گلستان و سعدی ارائه می دهد.

کتاب هشت بهشت

حسن ذوالفقاری
حسن ذوالفقاری (۲۰ تیر ۱۳۴۵ – ۱۷ تیر ۱۴۰۱) نویسنده و پژوهشگر ادبی ایرانی بود. وی متولد شهر دامغان بود. وی در مقطع کارشناسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، مقطع کارشناسی‌ارشد پژوهشگاه علوم انسانی و مقطع دکترای دانشگاه تهران در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرد. او در دانشگاه تربیت‌مدرس تدریس می‌کرد.در سالهای پایانی عمر،ایشان بعنوان استاد اعزامی وزارت علوم برای کرسی زبان فارسی در دانشگاه شانگهای چین تدریس می‌کردند. او در ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در سن ۵۶ سالگی براثر ایست قلبی ...