کتاب درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک

Aesthetic Approaches to Children's Literature
کد کتاب : 26488
مترجم :
شابک : 978-6000105396
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 572
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک اثر ماریا نیکولایوا

همچنانکه دوره های متنوع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در زمینه ی ادبیات کودکان تاسیس شده و بر تعدادشان افزوده می شود، نیاز مبرم به یک کتاب درسی که به جای روش های آموزشی، زیبایی شناسی را در ادبیات کودکان ارائه دهد، بیش از پیش احساس می شود. "درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک" اثر "ماریا نیکولایوا"، این خلا آموزشی را پر کرده و با ابزار تحلیلی آسان و قابل درک و چگونگی استفاده ی بهینه از این ابزارها با روش های محکم و قابل اعتماد، چنین امکانی را در اختیار دانشجویان ادبیات کودک قرار داده است.
فصل های کتاب "درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک" پیرامون ویژگی های آشنا و قابل تشخیص در متون ادبی سازمان دهی شده اند. برای مثال پیرامون مواردی نظیر نویسندگان، ژانر و شخصیت ها. مباحث نظری به وسیله ی متون خاصی از مجموعه کتب ادبیات کودک در آمریکای شمالی نشان داده شده اند. "ماریا نیکولایوا" در این کتاب جنبه های زیبایی شناختی خاص در داستان های کودکانه و همچنین نظریات انتقادی که ممکن است درباره ی متون کودک اعمال شود را مورد کاوش قرار داده است؛ با این حال "درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک" برای خوانندگان دانشگاهی، بدون پیش زمینه ی دانش تخصصی ادبی نیز قابل درک خواهد بود. هر فصل این کتاب شامل مقدمه ای کوتاه درباره ی یک رویکرد نظری خاص نظیر نشانه شناسی، فمنیسم و روانکاوی، یک مثال از کاربرد موارد ذکر شده در متون ادبی، تعدادی فعالیت نظیر سوالات مطالعه و تمرین خوانش و نهایتا پیشنهاداتی برای کند و کاو بیشتر در موضوعات می باشد.

کتاب درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک

ماریا نیکولایوا
ماریا نیکلایوا (متولد 16 مه 1952) منتقد و دانشگاهی ادبیات سوئدی، متخصص ادبیات کودکان است. از سال 2008، او استاد آموزش و پرورش در دانشگاه کمبریج و عضو هیئت علمی کالج هومرتون، کمبریج است. او همچنین از سال 2010 مدیر مرکز ادبیات کودکان کمبریج بوده است. او قبلاً در دانشگاه استکهلم و دانشگاه Åbo Akademi تدریس می کرد.
دسته بندی های کتاب درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک
نکوداشت های کتاب درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک
This resource would be a remarkable addition to children's literature research collections.
این اثر می تواند به عنوان منبعی قابل توجه به مجموعه های پژوهشی ادبیات کودکان اضافه شود.
School Library Journal School Library Journal

قسمت هایی از کتاب درآمدی بر رویکردهای زیبایی شناختی به ادبیات کودک (لذت متن)
«پیمودن هموار فرآیند دانشگاهی شدن ادبیات کودک بی دسترسی به اثر هایی از این دست دشوار به نظر می رسد. ادبیات کودک هنوز برای سخن گفتن مقتدرانه در عرصه دانشگاه نیازمند به رخ کشیدن روش شناسی سنجیده و توان نظری خویش است.»