کتاب تاریخچه ی رمان پلیسی

Histoire du roman policier
کد کتاب : 28148
مترجم :
شابک : 978-9644486906
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخچه ی رمان پلیسی اثر فریدون هویدا

اخیرا وان گولیک، چین‌شناس برجسته ی هلندی، یک دست‌نوشته‌ی ناشناخته‌ی چینی از اوایل قرن هجدهم را از بوته‌ی فراموشی به روشنی درآورده است. او با الهام‌گیری از این دست‌نوشته، به انتشار (نتیجه‌ی سه تحقیق جنایی قاضی تی) دست زده و تصریح کرده است که ژانر رمان پلیسی نمی‌تواند محدود به غرب زمین و قرن نوزدهم باشد؛ ادگار آلن پو نیز باید به‌عنوان پدر این ژانر در نظر گرفته شود.

در صورتی که به روش تحقیق قاضی تی دقت کنیم، ناگزیر می‌شویم که این ژانر اصلی‌اش را در امپراتوری چین در قرن یازدهم داشته است. وان گولیک فرضیه‌ای را ارائه می‌دهد که این دست‌نوشته همراه با اشیاء زینتی و خرت وپرت‌های دیگر از چین به غرب زمین وارد شده است.

کتاب تاریخچه ی رمان پلیسی

فریدون هویدا
فریدون هویدا زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۰۳ در دمشق و درگذشتهٔ ۱۲ آبان ۱۳۸۵ در کلیفتون ویرجینیا ، نویسنده، سیاستمدار و نقاش ایرانی بود. وی از ۱۳۴۹ تا هنگام انقلاب ۱۳۵۷ ایران سفیر و نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد بود.او در بیروت بزرگ شد و در همان‌جا تحصیلات خود را در رشته حقوق آغاز کرد. سپس از دانشگاه سوربن پاریس مدرک دکترا در رشته حقوق بین‌الملل دریافت کرد. در سال ۱۹۴۸ از جمله تهیه‌کنندگان متن پیش‌نویس اعلامیه جهانی حقوق بشر بود و بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۲ در سازمان یونس...
دسته بندی های کتاب تاریخچه ی رمان پلیسی