کتاب مبارزه علیه وضع موجود

All Power to the Imagination!
ج‍ن‍ب‍ش دان‍ش‍ج‍وی‍ی آل‍م‍ان ۱۹۵۵ - ۱۹۸۵
کد کتاب : 28939
مترجم :
شابک : 978-6004901949
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مبارزه علیه وضع موجود اثر سابینه فون دیرکه

کتاب « مبارزه علیه وضع موجود » تاریخچه ای از نقش تأثیرگذار فوق العاده ضد فرهنگ در زندگی فرهنگی و سیاسی آلمان غربی است. نویسنده این کتاب « سابینه فون دیرکه » با بررسی جنبش های ضد فرهنگی نوپا در آلمان غربی طی دهه 1950 آغاز به کار کرد. او سپس به سراغ گزارش ظریف جنبش دانشجویی دهه 1960 می رود ، و توصیف سازگاری آن با نظریه های مارکوزه ، آدورنو و بنیامین ، و سپس حمله خود به مفاهیم "بورژوازی" استقلال هنر و فرهنگ را بازگو می کند. وی در ادامه توسعه بعدی زیبایی شناسی بنیادی و تأثیرات تروریسم چپ بر فضای سیاسی آلمان را بررسی می کند. در فصل های بعدی به "داگ تاژسایتونگ" ، جنبش بوم شناسی و ظهور حزب سبزها توجه شده است.
« سابینه فون دیرکه » در پایان با طرح این سوالات که آیا تحولی که این کتاب دنبال می کند - از نقدهای متأثر از مارکسیست به فرهنگ و جامعه گرفته تا مواضع چپگرایانه متنوع تر - نشان دهنده پیشرفت است یا خیانت به آرمانهای رادیکال. کتاب « مبارزه علیه وضع موجود » با جاه طلبی در مورد چپ آلمان ، سهم مهمی در درک ما از تاریخ اروپا پس از جنگ دارد.
و اما کتاب « مبارزه علیه وضع موجود » با همکاری نشر فرهنگ نشر نو و ترجمه محمد قائد در 258 صفحه تحویل بازار کتاب شده است.

کتاب مبارزه علیه وضع موجود

سابینه فون دیرکه
سابينه فون ديركه متولد سال 1960 ، استادیار آلمانی در دانشگاه پیتسبورگ است. مقالات وی در نقد و بررسی های مطالعات آلمانی و سیاست و جامعه آلمان منتشر شده است.