کتاب گذر از خدای رخنه پوش

Gozar az khoda-ye Rekhne poosh
تأملاتی بر چالش های علم و دین
کد کتاب : 30422
شابک : 978-6229664483
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 244
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب گذر از خدای رخنه پوش اثر مهدی نساجی

مهدی نساجی، فارغ‌التحصیل دکترای فلسفه شناخت از دانشگاه هال انگلستان، کنونیا عضو هیات علمی دانشگاه کلیسای مسیح کانتربری می‌باشد. تحصیلات عالی خود را با دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته فلسفه علم از دانشگاه شفیلد آغاز نموده است. پیش از این، دوره کارشناسی ارشد روانشناسی را در دانشگاه شهید بهشتی تهران و کارشناسی مهندسی کنترل و هوش مصنوعی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تکمیل کرده است. همچنین، تحصیلات حوزوی نیز از دارایی‌های اوست.

کتاب حاضر مجموعه‌ای از مکاتبات بین مهدی نساجی و سینا سرمد (نام مستعار)، دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، را شامل می‌شود. سینا سرمد در تلاش برای پاسخ به پرسش‌های خود در زمینه نقاط تلاقی علم و دین، از طریق شبکه‌های اجتماعی با مهدی نساجی در ارتباط قرار می‌گیرد. این ارتباط باعث ایجاد بستری برای بحث و تبادل نظر درباره موضوعاتی چون تأثیر تکامل داروینی بر مفهوم آفرینش انسان، رابطه بین رویدادهای طبیعی و اراده الهی، و دیگر مسائل مرتبط با ارتباط علم و ایمان می‌شود.

این مکاتبات به همراه پژوهش‌ها و نوشتارهای بعدی که به آن‌ها اضافه شده، در این کتاب گنجانده شده‌اند. این اثر فرصتی است برای درک عمیق‌تر مسائل پیچیده مرتبط با تلاقی دین و علم از طریق دیدگاه‌های متفاوت دو فرد با تخصص‌های متفاوت.

کتاب گذر از خدای رخنه پوش

مهدی نساجی
دکتر مهدی نساجی متولد سال 1355 ، دکترای فلسفه را از دانشگاه هال از انگلیس دریافت نموده و در حال حاضر در دانشگاه کانتربری به عنوان پژوهشگر علم و دین مشغول به کار است.