کتاب در جستجوی رستگاری

Dar Jostojooye Rastgari
حکایت های کیمیای سعادت
کد کتاب : 30904
مترجم :
شابک : 978-9641912538
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در جستجوی رستگاری اثر امام محمد غزالی

"در جستجوی رستگاری" کتابی است که "حکایت های کیمیای سعادت" را از "ابوحامد محمد غزالی" معروف به "امام محمد غزالی" در برداشته و کار تدوین و پژوهش آن بر عهده ی "شهاب الدین عباسی" بوده است. این اثر که به همت نشر مروارید در بیش از سیصد صفحه به انتشار رسیده، بعد از ارائه ی پیشگفتاری جامع و مفصل پیرامون حیات و زندگانی، روزگار و زمانه، تفکر و اندیشه و آثار و اثرات "امام محمد غزالی"، مجموعه ای حاوی چهارصد و شصت و سه مورد از "حکایت های کیمیای سعادت" را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
این برگزیده ی اصیل از گفتار و اندیشه ی "امام محمد غزالی" که تحت عنوان "در جستجوی رستگاری" به عرصه ی چاپ رسیده است، قسمت هایی از ارزشمندترین و گرانبهاترین سخنان او را یکجا جمع آوری کرده و به دوست داران حکمت و تفکر تقدیم می کند. به عبارتی می توان گفت کتاب "در جستجوی رستگاری"، عصاره ی کلام و چکیده ای قابل توجه است که "حکایت های کیمیای سعادت" را در برگرفته است. "کیمیای سعادت" یکی از مهم ترین آثار به جامانده از "امام محمد غزالی" است که در زمره ی معروف ترین کتاب های دینی و عرفانی قرار می گیرد. این اثر که از جهت فصاحت و بلاغت، روان بودن نگارش و عاری بودن از پیچیدگی های غیرضرور و تصنع، کمتر مشابهی داشته است، نه تنها یکی از کتب برجسته ی عرفانی و معنوی در ایران، بلکه در سطح جهانی بوده و به چندین زبان زنده ی دنیا از جمله عربی، انگلیسی، ایتالیایی، هندی، ترکی و اردو بازگردانی شده است. "در جستجوی رستگاری" به همت "شهاب الدین عباسی"، بخشی از خواندنی ترین و قابل تامل ترین "حکایت های کیمیای سعادت" را شامل می شود.

کتاب در جستجوی رستگاری

امام محمد غزالی
ابی حامد محمد بن محمد الغزالی الشافعی، ملقب به حجت‌الاسلام زین الدین الطوسی و امام محمد غزالی (۴۵۰ — ۵۰۵ ه‍.ق) همه‌چیزدان، فیلسوف، متکلم و فقیه ایرانی و یکی از بزرگترین مردان تصوف سدهٔ پنجم هجری است. او در غرب بیشتر با نام‌های Al-Ghazali و Algazel شناخته می‌شود.محمد غزالی به سال ۴۵۰ هجری قمری در توس از اعمال خراسان دیده به جهان گشود. در دوران کودکی در زادگاهش تعلیمات خود را فرا گرفت. پدرش از رشتن پشم، گذران زندگی می‌کرد. آنچه می‌رشت در دکانی در بازار پش...