کتاب آقای هیچ کس

Mr. Nobody
کد کتاب : 32400
شابک : 978-6003673069
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آقای هیچ کس اثر حامد ابراهیم پور

حامد ابراهیم‌پور در ۲۴ آبان ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. تحصیلات متوسطه در رشته علوم انسانی را در دبیرستان فرهنگ به پایان رساند وتحصیلات دانشگاهی خود را از سال ۱۳۷۷ دررشته حقوق قضایی و سپس حقوق عمومی دانشگاه تهران ادامه داد.

اولین مجموعه شعر او با عنوان یک مرد بی ستارهٔ آبانی که شامل غزل، مثنوی، چهارپاره و نیمایی‌های سروده شده در طی سال‌های ۱۳۷۴–۱۳۷۸ می‌شد، توسط نشر تهران صدا در سال ۱۳۷۸ چاپ شده و جایزهٔ کتاب اول را در سال بعد ازآن کسب نمود. در سال ۱۳۸۷ «مجموعه‌ای ازغزلهای سروده شده درطی سالهای۱۳۷۸–۱۳۸۶ خود را در کتابی به نام دروغ‌های مقدس» توسط نشر «پرنده» روانهٔ بازار کرد.

در این کتاب «ابراهیم‌پور» سبک خاصی از غزل مدرن را به نام «غزل فرافرم» به خوانندگان خود پیشنهاد کرد. غزل «فرافرم» با ارتباط نزدیک بین سینما، شعرکلاسیک و داستان و تغییر فرم کلاسیک به تناسب تغییر راوی، فضا و زاویه دید، فضا، دید و امکانات زبانی جدیدی را به غزل سرایان امروز معرفی کرد.

دروغهای مقدس در سال ۱۳۸۸ به عنوان برگزیده مشترک جایزهٔ شعر قیصر امین پور کتاب سال شعر جوان و نامزد نهایی کتاب سال جایزهٔ شعر خبرنگاران انتخاب شد.

در سال ۱۳۸۹ مجموعهٔ جدیدی ازشعرهای آزاد او در کشور آلمان با نام زنانی که هیچ‌گاه نبوسیدم توسط شاعر و مترجم ایرانی حسین منصوری -پسرخواندهٔ فروغ فرخزاد- به زبان آلمانی ترجمه شد.

کتاب آقای هیچ کس

حامد ابراهیم پور
حامد ابراهیم‌پور زاده ۲۴ آبان ۱۳۵۸ در تهران ، شاعر و نویسنده ایرانی است.
دسته بندی های کتاب آقای هیچ کس
قسمت هایی از کتاب آقای هیچ کس (لذت متن)
چقدر گل بشوی ،باد پرپرت بکند - چقدر گریه کنی ،گریه لاغرت بکند- چقدر صبر کنی تا بزرگتر بشوی- که دست های پدر روسری سرت بکند- به گریه از لب دیوار پیش رو بپری- جهان روانه ی دیوار دیگرت بکند- به رازهای تنی تازه اعتماد کنی- و یک تصادف بی ربط ،مادرت بکند-