کتاب رومی و بومی

Rumi va Bumi
روایت تازه از حکایت موش و گربه
کد کتاب : 33898
شابک : 978-9643628611
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1389
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رومی و بومی اثر شمس لنگرودی

موش و گربه ای در همسایگی هم زندگی می کنند. روزی هر دو اسیر می شوند؛ گربه در دام صیادی گرفتار می شود و موش هم در لانه اش. زیرا یک راسو و جغد به لانه اش نزدیک شده اند. اگر چه گربه دشمن موش هاست ولی اکنون هر دو گرفتار شده اند. بنابراین موش زیرک و هوشیار برای ترساندن دشمنان دیگرش با گربه طرح دوستی می ریزد و هم او و هم خود را نجات می دهد. به این ترتیب موش و گربه که به کمک هم نیاز دارند برای همیشه با هم صلح می کنند و صلح و آرامش جایگزین جنگ و خونریزی می کنند.
این داستان بازآفرینی ای از حکایت موش و گربه کلیله و دمنه است که با نگاهی نو و متناسب با ارزش های امروزی ارائه شده است. تصاویر رنگی و فضاسازی شاد و کودکانه و زبان روان قصه دوستی و همکاری و تدبیر را در زندگی جمعی نشان می دهد و پیام صلح و دوستی را برای کودکان ١١-٩ سال که در آستانه اجتماعی شدن و دوست یابی هستند دارد. این کتاب برای بلندخوانی و اجرای نمایش خلاق در خانه و مهد کودک و دبستان مناسب است.

کتاب رومی و بومی

شمس لنگرودی
محمد تقی جواهری گیلانی (شمس لنگرودی) در سال ۱۳۲۹ در محله آسید عبدالله لنگرود متولد شد. وی در دبستان کورش و دبیرستان‌های امیرکبیر، ملی محمدیه و خیام شهر لنگرود تحصیل کرد و در سال ۱۳۴۸ دیپلم ریاضی گرفت. علاقه پدر به شعر و کتابخوان بودن مادر سبب شد که به شعر و ادبیات علاقه‌مند شود و در سال ۱۳۴۶ اولین شعرش که تقلیدی از اشعار نادر نادرپور بود در هفته‌نامه امید ایران چاپ شد. وی در سال ۱۳۵۴ به تهران رفت و در دبیرستان دخترانه خوارزمی مشغول به تدریس ادبیات فارسی شد ولی پس از چند ماه به ...