کتاب 7 روایت خصوصی

7 ravayat-e khosoosi
از زندگی سید موسی صدر
کد کتاب : 34015
شابک : 978-6005957815
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 13 خرداد

معرفی کتاب 7 روایت خصوصی اثر حبیبه جعفریان

«هفت روایت خصوصی از زندگی سید موسی صدر»، مجموعه گفت‌وگویی با نزدیکان امام موسی صدر است که به قلم حبیبه جعفریان روایت شده است. این کتاب اولین‌بار در بهار ۱۳۹۳ به همت انتشارات موسسه امام موسی صدر و با همکاری انتشارات سپیده‌باوران منتشر شده است.
در مقدمه کتاب به قلم نویسنده می‌خوانیم: «خانواده‌ صدر عجیب‌اند. رفتار آن‌ها و کاراکترشان، آن تکه‌ی واقع‌بین ذهن را به چالش می‌کشد و درباره‌ی حجم نفوذ شر در جهان پیرامونش به شک می‌اندازد. آن‌ها خوب‌اند و بر خوب بودن اصرار دارند. همان‌طور که اصرار دارند و برایش مدرک دارند که آقای صدر زنده است، جایی در لیبی، و روزی برخواهد گشت...»
سخت است بگوییم نویسنده در این کتاب قلم دست گرفته و با خانواده‌ی امام موسی صدر به گفت‌و‌گو نشسته یا دوربین برداشته و در دل این خانواده حضور پیدا کرده است. هرچه هست، به تدریج و از خلال صحبت‌هایش، پرتره‌ای از موسی صدر شکل می‌گیرد که مخاطب دیگر این خویشان را نمی‌بیند، بلکه او را تماما مجسم می‌کند. اویی که خیلی دور و خیلی نزدیک به ماست. اویی که آدمی عادی مثل دیگران است ولی اصلا هم با آن دیگران در یک دسته جای نمی‌گیرد؛ این را بعد از آن‌که کتاب را تمام کردید، خواهید فهمید. زیستن در میان جمع و تفاوت داشتن با آن‌ها، کاری نیست که از هرکسی برآید؛ هرچند همه این ادعا را می‌کنند اما باید روایت‌های این کتاب را بخوانید تا ببینید فرق است میان او و این‌ها و خود ما اصلا. باید قدم به قدم و واژه به واژه با خاطرات همسر، فرزند کوچک‌تر، فرزند بزرگ‌تر، خواهرها، برادر، زنان و مردان همراه شوید تا موسی صدری را بشناسید که از او برای ما جز همین روایات و کتاب‌ها و آموزه‌ها چیزی نمانده است. سپیده باوران، «هفت روایت خصوصی» را در ۱۷۶ صفحه منتشر کرده و تاکنون به چاپ نهم رسیده است.

کتاب 7 روایت خصوصی

حبیبه جعفریان
حبیبه جعفریان زادهٔ ۸ دی ۱۳۵۳ در مشهد ، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار ایرانی است.جعفریان در زمینهٔ زندگینامه‌نویسی کارنامهٔ پرباری دارد که از جمله می‌توان به مجموعهٔ یک نفر (نشر سروش) و مجموعه نیمهٔ پنهان ماه (نشر روایت فتح) اشاره کرد که در این میان کتاب نیمه پنهان شهید چمران به چاپ بیست و دوم رسیده‌است. او همچنین نویسندهٔ کتاب هفت روایت خصوصی از زندگی سید موسی صدر و کتاب بودن با دوربین (کاوه گلستان: زندگی، آثار و مرگ) است. حبیبه جعفریان از نویسندگان سروش جوان، داستان همشه...