کتاب درسنامه ی نظریه ی ادبی

Literary Theory
کد کتاب : 34845
مترجم :
جلال سخنور
شابک : 978-9642070237
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 277
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب درسنامه ی نظریه ی ادبی اثر مری کلیگز

آیا اصطلاحات ساختارگرایی و ساختار شکنی و پست مدرنیسم را شنیده اید اما در واقع معنی آنها را مطمئن نیستید؟ آیا یک دوره کامل در مورد نقد ادبی گذرانده اید اما هنوز احساس گم شدن دارید؟ این کتابی است که شما برای مرتب کردن همه چیز به آن نیاز دارید!

در تئوری ادبیات برای مبتدیان ، مری کلیگز شما را به کلاس خود می برد. اصطلاحات را برش می دهد و آنها را به ساده ترین شکل ممکن توضیح می دهد. وسعت دانش وی ، مهارت های منحصر به فرد او به عنوان یک معلم و تصاویر لذت بخش از فرانک رینوزو به ما کمک می کند تا درک کنیم که چرا ادبیات مهم است ، چگونه بر ما تأثیر می گذارد و چگونه تاریخ ، فرهنگ و اجتماع را منعکس می کند. در اینجا روشهای تفکر درباره ادبیات - نه فقط خواندن آن - روشهای مطالعه و چارچوبهای تفسیر از اومانیسم کلاسیک تا روانکاوی ، نظریه جنسیت و کوئر ، نژاد ، پسااستعماری پست مدرنیسم وجود دارد.

کلیگز با زیرکی و هوشمندی چند سوال متداول درباره ادبیات را طرح می کند:

کار ادبی به چه معناست؟ (معنای عمیق تر ، پنهان یا نمادین چیست؟ آیا نویسنده قصد بیان تمام این معانی را داشته است؟ آیا معنی و مفهومی در متن وجود دارد؟ آیا همه معانی به یک اندازه معتبر هستند؟
کار چیست؟ (چرا ادبیات مهم است؟ چه تاثیری بر خواننده دارد؟ چگونه ادبیات می تواند نیرویی برای تغییرات اجتماعی باشد؟)

کتاب درسنامه ی نظریه ی ادبی

مری کلیگز
مری كلیگز (Mary Klages) دانشیار گروه انگلیسی دانشگاه كلورادو در بولدر، آمریكا است.تحقیقات دکتر کلیگز بر ساخت و سازهای اجتماعی و نمایش اجسام در فرهنگ آمریکایی قرن 19 تمرکز دارد. وی که یک متخصص در زمینه مطالعات جنسیت و معلولیت در فرهنگ آمریکای ویکتوریا است، در حال کار بر روی پروژه ای در تقاطع های جنسی و معلولیت در گفتمان های نهادی در قرن نوزدهم است.
دسته بندی های کتاب درسنامه ی نظریه ی ادبی