کتاب زمینه ها، عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران

Islamic Revolution of Iran
(رهیافت فرهنگی)
کد کتاب : 34955
شابک : 978-9645313614
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 5 خرداد

معرفی کتاب زمینه ها، عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران اثر مصطفی ملکوتیان

کتاب «زمینه ها، علل و عوامل وقوع و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران (رهیافت فرهنگی)»، با نگاهی تحلیلی به مباحث فرهنگی انقلاب اسلامی از طریق بررسی پیشینه تاریخی سرزمین ایران و قدرت سیاسی و اجتماعی در دوران پهلوی اول و دوم شکل گرفته است.
در این کتاب توجه ویژه ای به رهبری های حکیمانه امام خمینی (ره) و بازتاب نظری و عملی انقلاب اسلامی در جهان وجود دارد و در پیوست کتاب بحثی درباره «انقلاب های رنگی» در آسیای مرکزی و قفقاز و تمایز آن ها با انقلاب های واقعی آمده است.
این کتاب، در ۱۲ فصل گردآوری شده است: «تحلیل وقوع انقلاب اسلامی»، «معرفی چند دیدگاه مشهور فرهنگی»، «پیشینه تحولات کشور»، «صفویه و نقش بارز فرهنگی و سیاسی آن در تاریخ معاصر کشور»، «دوره قاجار و حرکت های انقلابی»، «قدرت سیاسی و ویژگی ها و اقدامات آن» ، «دوره سلطنت رضاشاه» ، «دوره سلطنت محمدرضاشاه»، «نیروی اجتماعی و ویژگی ها و اقدامات آن» ، «آرمان انقلاب اسلامی»، «رهبری امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی؛ روش ها، راهبرد ها و کارکرد ها»، «امام خمینی (ره) و رویدادهای بزرگ ایران معاصر (پیش از انقلاب اسلامی)»، «گسترش روحیه انقلابی و وقوع انقلاب»، «محورهای مختلف در بازتاب های نظری و عملی انقلاب اسلامی» و «انقلاب اسلامی، نظام بین الملل و آینده غرب» از جمله عنوان های مطالب کتابند.

کتاب زمینه ها، عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران

مصطفی ملکوتیان
دكتر مصطفي ملكوتيان در سال 1335 در شهر آران و بيدگل بدنيا آمد.ايشان داراي مدرك دكتري علوم سياسي از دانشگاه تربيت مدرس در سال 1375است .نامبرده هم اكنون عضو هيئت علمي و دانشيار دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران مي باشد. مصطفي ملكوتيان فرزند رمضانعلي دستفروش آراني و سركار خانم اقدس احسن است. مصطفي ملكوتيان ديپلم متوسطه را در سال 1353 از دبيرستان صدر اوحدي قم دريافت كرد. سپس كارشناسي رشته علوم سياسي را در سال 1358 از دانشگاه شهيد بهشتي و بعد از آن بتر تيب در سالهاي 1367 و 1375 كارشناسي ارشد...
دسته بندی های کتاب زمینه ها، عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران