کتاب شکار کرکس ها

Hunting vultures
کد کتاب : 35086
شابک : 978-6008857310
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب شکار کرکس ها اثر محمد ستاری وفایی

شکار کرکس ها، داستانی از سازندگی های پشت جبهه، به ویژه جبهه های غرب کشور است. ساخت وسازهایی که گاهی انسان را به کلی دچار شگفتی می کند.
این کتاب در قالب یک داستان اصلی که به عنوان زمینه سعی در توضیح نحوه و ضرورت تشکل قرارگاه مهندس در طول جنگ را دارد.
نویسنده داستان سعی نموده است تا خواننده را با قسمتی از رشادت ها و فداکاری ها رزمندگان عرصه تلاش و سازندگی آشنا نموده و اقدام به بیان شرحی از عملیات عمرانی و بازسازی جاده ها، پل ها، و پشتیبانی تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز قرارگاه نماید. شروع این داستان از مناطق عملیاتی غرب بوده و نهایتا به جبهه ها جنوب، عملیات پل سازی و عملیات خیبر پایان می پذیرد.
در بستر اصلی داستان چند داستان فرعی دیگر که هر کدام به لحاظ محتوایی قرابتی با داستان اصلی دارند ولی در عین حال کاملا مجزا از داستان اصلی هستند گنجانده شده است. شاه بیت این کتاب را باید در انتهای آن که به روایت ساخت پل خیبر می پردازد جستجو کرد. پل خیبر سازه ای مهندسی به طول 14 کیلومتر بود که زیر آتش دشمن ساخته شد و همه دنیا را مبهوت کرد تا جایی که صدای آمریکا وقتی 13 کیلومتر از پل نصب شده بود گفت: «بزرگترین پل تاکتیکی تاریخ جنگ های دنیا به دست ایرانی ها برروی هورالهویزه در حال نصب و اتمام است.» حالا حتما خواندن این روایت در قالب رمان جذاب و دلنشین خواهد بود.

کتاب شکار کرکس ها