کتاب نبرد برای سارایوو

The Battle For Sarajevo
کد کتاب : 35294
مترجم : سعید عابدپور
شابک : ‫‭978-6008857471‬‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نبرد برای سارایوو اثر کریم لوچارویچ

در کتاب نبرد برای سارایوو با خاطرات کریم لوچارویچ آشنا می شویم. او که لقب دکتر داشت، از فرماندهان مقاومت در زمان حمله به شهر سارایوو در سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ است. این کتاب، روایت های واقعی مردمی است که ناگهان خود را در معرض حمله های صرب ها می بینند و باید با دست های خالی دفاع کنند. کتاب نبرد برای سارایوو، ماجراهای سخت ترین و پیچیده ترین سال محاصره پایتخت بوسنی را مرور می کند. خاطرات رزمندگانی که با دست خالی در برابر نصف اروپا ایستادند و طولانی ترین محاصره نظامی تاریخ را با شکست مواجه کردند.
کتاب نبرد برای سارایوو پیش از این به هفت زبان دیگر ترجمه شده بود. سعید عابدپور با ترجمه از زبان بوسنیایی به فارسی و مهدی قزلی با بازنویسی کتاب، امکان خواندن آن را برای هموطنان فراهم آوردند.

کتاب نبرد برای سارایوو

کریم لوچارویچ
کریم لوژارویچ معروف به دکتر، در سال 1958 در سارایوو متولد شد. وی دارای مدرک اقتصادی است. از سال 1990 او عضو شورای شهر سارایوو بود. قبل از جنگ در بوسنی و هرزگوین در سال 1992، وی در مدیریت هولدینگ UNIS بود. او به طور فعال در دفاع از BiH نقش دارد و یکی از بنیانگذاران لیگ میهنی است. وی از سال 1992 تا 1993 فرمانده پلیس نظامی جمهوری BiH و سپس رئیس امنیت نظامی بود. پلیس نظامی در تمام اقدامات دفاعی سارایوو شرکت داشت. یکی از معروف ترین و مهمترین اقدامات واحد لوژارویچ جلوگیری از عقب نشینی سلاح های JNA ...