کتاب هنر و معماری ایران

The Art and Architecture of Persia
کد کتاب : 35542
مترجم :
شابک : 978-6001215391
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنر و معماری ایران اثر جووانی کوراتولا

تاریخچه این منطقه که در حال حاضر به نام ایران شناخته می شود ، هزاران سال را در بر می گیرد و دارای میراث هنری و فرهنگی غنی و پیچیده است. این منطقه از دوران ماقبل تاریخ وجود داشته است ، بنابراین این منطقه با ورود اسلام در آن به یکی از پویاترین مناطق تمدن اسلامی تبدیل شده است . ایران یکی از اولین امپراطوری قدرتمند جهان (به رهبری کوروش بزرگ در زمان سلسله هخامنشی) بود و بر گرامر زیبایی شناسی بخش بزرگی از آسیای میانه ، از جمله ارمنستان ، جورجیا و هند تسلط داشت.

این کتاب از تمدن های ایران باستان در سال 500 قبل از میلاد گرفته تا دوره اسلامی ، و تا ایران امروزی را مورد مطالعه قرار می دهد.
«هنر و معماری ایران» ویژگی های مشترک هنری را در هنر ایرانی جستجو می کند. ایران از این محیط هنری خیره کننده مناظر باستانی ، بناهای تاریخی ، مجسمه ها ، فرش ها و زیور آلات و اشیای هنری خیره کننده را به خوانندگان خود ارائه می دهد. متن با تمرکز ویژه بر فرهنگ پس از یونان ، یعنی اواخر دوران باستان و قرون وسطی ، جذاب ترین و غیرمعمول ترین وجوه تجربه هنری ایرانی را در بر می گیرد.
این دو نویسنده ، جیانروبرتو اسکارسیا و جیووانی کوراتولا ، به شیوه ای جذاب ، با طراوت و جذاب می نویسند. اسکارسیا قسمت اول کتاب را می نویسد ، دوره ای از هخامنشیان تا ساسانیان را بررسی می کند و معماری عالی را از تخت جمشید به بعد بررسی می کند و در عین حال به کار فلزات قدرتمند تولید شده توسط این فرهنگ ها می پردازد. بخش دوم ، توسط کوراتولا ، دوره اسلامی را بررسی می کند ، زمانی که تزئینات معماری با جلوه های رنگی درخشان و برجسته به آثار عظیم ساخته شده ، به خط مقدم آثار هنری منتقل شد. همین رنگ ها در سایر هنرها از جمله فرش و نقاشی های مینیاتوری شکوفا می شوند.

کتاب هنر و معماری ایران

جووانی کوراتولا
جووانی کوراتولا (متولد: 1972 ، پالرمو ، ایتالیا) استاد باستان شناسی و تاریخ هنر اسلامی در دانشگاه اودین است. وی همچنین در دانشگاه کاتولیک در میلان و دانشگاه کره در آنا تدریس می کند. او یک مسافر و متخصص در مناطق نزدیک و میانه است.
نکوداشت های کتاب هنر و معماری ایران
Valuable...[and] timely...ought to be on the shelves of libraries throughout America...
با ارزش ... [و] به موقع ... باید در قفسه کتابخانه های سراسر آمریکا باشد ...
Art Times

قسمت هایی از کتاب هنر و معماری ایران (لذت متن)