کتاب جنتلمن چینی

Made In China
طنز جدی 3
کد کتاب : 37252
شابک : 978-6002519245
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 127
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب جنتلمن چینی اثر مصطفی مشایخی

طنز در شعر فارسی به عنوان یک راه کار یا ایده و حتی سلاحی محسوب می شود که با آن می توان دردها، رنج ها، نواقص، کمبودها، نامهربانی ها و … را ملموس و عریان ساخت و با توجه به شرایط و موقعیت از آنها در جوامع بهره برد. از سوی دیگر با استفاده از همین طنز می توان داستان ها، اتل ها و بن مایه های واژگان اصیل محاوره ای یک قوم را که در واقع ریشه ی عمیق در فرهنگ آن ها داشته را پویا و جاودان ساخت.
جنتلمن چینی جزو مجموعه «طنز جدی» است. در این مجموعه بسیاری از مسائل مهمی که در جامعه اتفاق افتاده با زبان شعر و در قالب طنز بیان شده است.
این کتاب شامل ۶۰ قطعه شعر طنز بوده که بیشتر مضمون اجتماعی – فرهنگی دارد. همچنین نقدی بر تناقض های رفتاری و بیان کاستی های زندگی شهری - ماشینی است.

کتاب جنتلمن چینی

مصطفی مشایخی
در اردیبهشت سال ۱۳۳۶، مثل بچه ی آدم در اراک به دنیا آمدم و جمعیت دنیا را به دو میلیارد و دویست و بیست میلیون و دو نفر رساندم. از همان لحظه ی تولد، سر شوخی را با اطرافیانم باز کردم و خیلی زود به عنوان “گوله ی نمک” در دل آن ها راه یافتم و از آن پس کارم مزه پرانی و تیکه انداختن شد. در سال پنجم ابتدایی، وقتی توانستم با نوشتن یک انشای طنزآمیز، معاونمان را به ترک سیگار تشویق کنم، بر آن شدم که این کار را حالا حالاها ادامه بدهم و تا حالا ادامه داده ام.از آن جایی که به من آموخته بودند پول ...
دسته بندی های کتاب جنتلمن چینی