کتاب مجموعه مقالات حاکمیت شرکتی

Hakemiat-e Sherkati
کد کتاب : 38927
شابک : 978-6001218125
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 493
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مجموعه مقالات حاکمیت شرکتی اثر یحیی حساس یگانه

بررسی ها نشان می دهد که حاکمیت شرکتی یکی از با اهمیت ترین موضوعاتی است که توجه همگان را به خود جلب کرده است، به نحوی که میلیون ها مقاله و نوشته در سال های اخیر در این باره در مجلات معتبر دانشگاهی و حرفه ای چاپ شده.
حاکمیت شرکتی یکی از موضوعات مهم مرتبط با علوم اجتماعی و به ویژه بازارهای پول و سرمایه داری است. تشکیل شرکت های بزرگ و تفکیک مالکیت از مدیریت یکی از مهم ترین اتفاقات قرن نوزدهم است. این تغییر زمینه رشد سرمایه و توسعه بنگاههای اقتصادی را فراهم کرد.
کتاب حاضر، مجموعه ای از مقالات پیرامون حاکمیت شرکتی و تأثیر آن در حاکمیت، مبانی نظری حاکمیت شرکتی، حاکمیت شرکتی و نقش آن در توسعه بازار سرمایه، حاکمیت شرکتی و پاسخ گویی است. «مفاهیم حاکمیت شرکتی»، «سقوط اخلاق حرفه ای و فروپاشی انرون»، «سیستم های حاکمیت شرکتی»، «هم گرایی بین المللی حاکمیت شرکتی»، «تاثیر حاکمیت شرکتی در گسترش بازار سرمایه» در برخی کشورها عنوان های برخی از مقالات ارائه شده در این کتاب هستند.

کتاب مجموعه مقالات حاکمیت شرکتی

یحیی حساس یگانه
یحیی حساس یگانه (۲۰ آبان ۱۳۲۹، زنجان) استادتمام عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، عضو هیئت علمی و مدیر «گروه آموزشی حسابداری» مؤسسه عالی بانکداری ایران (وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) (از ۱۳۸۹)، دکتری حسابداری، حسابدار رسمی، مشاور طرح جامع مالیاتی کشور، عضو مؤسس انجمن حسابداری مدیریت ایران، عضو مؤسس انجمن مهندسی مالی ایران، حسابدار رتبه یک مورد تأیید دیوان محاسبات کشور، و از دانشگاهیان سرشناس حسابداری و حسابرسی ایران در چند ده...