کتاب ماجراهای تن تن (22)

Flight 714 to Sydney
پرواز 714
  • 15 % تخفیف
    60,000 | 51,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قدیانی قدیانی
    نویسنده:
کد کتاب : 3914
مترجم :
شابک : 9789649380070
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب ماجراهای تن تن (22) اثر هرژه

«پرواز ۷۱۴» بیست‌ودومین کتاب از مجموعه‌ی ماجراهای تن‌تن به نویسندگی و تصویرگری هرژه است. تن‌‌تن همراه با کاپیتان هادوک، پروفسور تورنسل و رفیق وفادارش میلو جهت شرکت در کنفرانس اکتشافات فضایی راهی سیدنی است. آن‌ها در یکی از فرودگاه‌های جاکارتا در انتظار پرواز ۷۱۴ به مقصد سیدنی اتفاقی دوست قدیمی‌شان اسکات را می‌بینند. شخصیتی که در داستان «کوسه‌های دریای سرخ» با او آشنا شده بودند. او به آن‌ها توضیح می‌دهد که اکنون خلبان شخصی میلیونر معروف لازلو کاریداس است و اتفاقا آن‌ها هم عازم سیدنی هستند. لازلو که از شیرین‌کاری‌های ناخواسته‌ی پروفسور تورنسل سرحال شده، آن‌ها را دعوت می‌کند تا او را در جت شخصی‌اش تا سیدنی همراهی کنند. در این میان تن‌تن متوجه اتفاقات غیرعادی‌ و مشکوکی می‌شود و می‌فهمد تقریبا همه‌ی خدمه‌ی جت این میلیونر معروف در روزها یا هفته‌های اخیر با عذر و بهانه‌های گوناگون جایگزین شده اند. هواپیمای آن‌ها در میانه‌ی راه توسط گروهی ناشناس ربوده می‌شود و در جزیره‌ای غیرقابل سکونت فرود اضطراری می‌کند. این آدم‌ربایی، تن‌تن و دوستانش را در دل ماجراهای خطرناک و حتی فرازمینی می‌برد که در دل آن جزیره‌ی سکونت‌ناپذیر در انتظارشان نشسته اند.
«پرواز ۷۱۴» در طول سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۸ به صورت هفته‌ای یک صفحه در مجله‌ی تن‌تن همزمان در فرانسه و بلژیک منتشر می‌شد. در این داستان هرژه دنبال علاقه و دل‌مشغولی همیشگی خود یعنی مسئله‌ی وجود فرازمینی‌ها رفته و در خلال داستان به آن پرداخته است. همچنین «پرواز ۷۱۴» صحنه‌ی تقابل دوباره‌ی تن‌تن با دشمن ابدی‌اش یعنی راستاپوپولوس است. شخصیتی که آخرین بار در داستان «کوسه‌های دریای سرخ» حضور پیدا کرده بود.

کتاب ماجراهای تن تن (22)

هرژه
ژرژ پروسپر رمی، زاده ی ۲۲ مه ۱۹۰۷ و درگذشته ی ۳ مارس ۱۹۸۳، نویسنده و کاریکاتوریست بلژیکی بود که بیشتر به خاطر خلق ماجراهای تن تن مشهور است. این اثر مشهورترین اثر کمیک (داستان مصور) در تمام تاریخ و به ویژه در تاریخ اروپا است و به خاطر آن نام هرژه (ارژه) در سال ۲۰۰۳ به تالار مشاهیر کتاب های کمیک اضافه شد.هرژه، که در سال ۱۹۰۷ متولد شده بود، آموزش رسمی هنری ندیده بود، ولی پس از ترک مدرسه، ابتدا به عنوان گرافیست شروع به کار کرد و به دنبال آن از سال ۱۹۲۹ تا هنگام مرگش در سال ۱۹۸۳ به خلق ماجراهای تن...