کتاب بزرگ شدن در ترکیه

Dare to Disappoint: Growing Up in Turkey
کد کتاب : 39567
مترجم :
شابک : 978-6226194259
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه کتاب خاورمیانه سال 2016

معرفی کتاب بزرگ شدن در ترکیه اثر ازگه سامانچی

کتاب «بزرگ شدن در ترکیه» دو جایزه مهم زیر را از آن خود کرده است:
1. جایزه نمایش کتاب نیویورک 2016

2. جایزه کتاب خاورمیانه 2016

اوزگ که در ساحل اژه بزرگ شد ، عاشق دریا بود و زندگی ماجراجویانه ای را برای خود تصور می کرد. در حالی که والدین و جامعه او همراهش نبودند. پدرش انتظار داشت اوزگه مانند خواهرش مهندس شود. او سعی کرد صدای خود را درباره تنش های مذهبی و نظامی ترکیه و درگیری بین سکولاریسم و بنیادگرایی بشنود. آیا او می تواند غواصی مانند ژاک کوستو باشد؟ بازیگر صحنه؟ آیا می توان همه را خوشحال کرد از جمله خودش؟

اوزگه در خاطرات گرافیکی غیرقابل پیش بینی و خنده دار خود ، داستان خود را با استفاده از کلاژهای مبتکرانه بازگو می کند و تصاویری از دریا ، سیاست ، علم و دوستی را با هم در می‌آمیزد.

کتاب «بزرگ شدن در ترکیه» تصویری طنزآمیز و تأثیرگذار از در ترکیه در سالهای آشفته دهه 1980 است. این داستان شخصیت های سیاسی را به گونه ای می سازد که برای نوجوانان جوان کاملا ملموس است. روایت سمانچی دارای جزئیات جالبی از تجربیات دوران کودکی او ، از جمله روابط او با والدین ، عمو و خواهرش است. سیستم آموزشی طاقت فرسا ؛ و واقعیت دشوار بزرگ شدن زن در یک جامعه سنتی است.

کتاب بزرگ شدن در ترکیه

ازگه سامانچی
ازگه سامانچی (gezge Samancı) (متولد 21 ژوئیه 1975 ازمیر) یک هنرمند ترک آمریکایی، و استاد دانشگاه نورث وسترن است. او تأسیسات هنری رسانه ای و رمان های گرافیکی خلق می کند. نصب های هنری او کد رایانه و حسگرهای زیستی را با کمیک، انیمیشن، روایت های تعاملی، عملکرد و هنر فرافکنی ادغام می کند. تأسیسات وی از هنرهای رسانه ای برای از بین بردن مانع روحی و روانی مردم برای شنیدن مسائل زیست محیطی استفاده می کند. رمان های گرافیکی او نقاشی ها را با اشیای سه بعدی ترکیب می کند. او نویسنده رمان گرافیکی زندگینامه ج...
نکوداشت های کتاب بزرگ شدن در ترکیه
"Samanci's caricatures of herself and the people around her, often drawn wide-eyed with surprise, make the sporadic episodes of political strife and urban violence oddly incongruous. But they're a crucial component of the story, one that resounds with honesty and humor
کاریکاتورهای سمانچی از خود و اطرافیانش ، که غافلگیر کننده هستند ، قسمت های پراکنده نزاع های سیاسی و خشونت های شهری را به طرز عجیبی نشان می دهند.
-Publishers Weekly -Publishers Weekly

Here in Turkey, where her book is topping bestseller lists, Samancı has become the year’s most inspiring figure among comic artists, and a subject of intrigue for Turkish magazines, newspapers, and budding artists.
در ترکیه ، جایی که کتاب او در صدر فهرست پرفروش ترین ها قرار دارد ، سمانچی به الهام بخش ترین چهره سال در میان هنرمندان طنز تبدیل شده است و مورد توجه مجلات ، روزنامه ها و هنرمندان تازه کار ترکیه قرار گرفته است.
New Republic New Republic

قسمت هایی از کتاب بزرگ شدن در ترکیه (لذت متن)