کتاب ایدئولوژی های سیاسی

Political Ideologies
کد کتاب : 40818
مترجم :
شابک : 978-6004901079
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 394
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب ایدئولوژی های سیاسی اثر مجموعه ی نویسندگان

این یک نسخه کاملا اصلاح شده و به روز شده از کتاب مقدماتی بسیار پرکاربرد ، مختصر و خواندنی است که اولین بار در سال 1984 منتشر شد.
این نسخه تمام ایدئولوژی های اصلی را شامل می شود ، و فمینیسم و اکولوژیسم را به ترکیب اصلی اضافه می کند. در یک فصل مقدماتی ، تجدید حیات اخیر جنجال های ایدئولوژیک نمودار شده و اهمیت فروپاشی کمونیسم بلوک شوروی و پایان نامه های "پایان ایدئولوژی" ارزیابی شده است.
«ایدئولوژی های سیاسی» در هر فصل ریشه ها و پیشینه تاریخی هر ایدئولوژی را بررسی می کند و در زمینه های انگلیسی و بین المللی آن را به طور دقیق و واضح می کاود.
ایدئولوژی های سیاسی ، خصوصیات هر ایدئولوژی و روابط متقابل را روشن می سازد و از پیچیدگی و اصطلاحات گوناگون جلوگیری می کند. نویسندگان برای تولید متن منسجم و مداوم به خوبی نوشته شده اند ، از نزدیک همکاری کرده اند.
در بخشی از کتاب می خوانیم: در هر نسلی مردم ایرلند بر حق خود برای آزادی ملی و حاکمیت ادعا کرده اند. در طول سیصد سال گذشته شش بار آنها این حق را ادعا کرده اند. با ایستادن بر روی آن حق اساسی و باز هم ادعای تسلیحات خود در برابر جهان ، بدین وسیله جمهوری ایرلند را به عنوان یک کشور مستقل مستقل اعلام می کنیم ، و جان خود و همرزمان خود را به دلیل آن تعهد می کنیم. آزادی ، رفاه و تعالی آن در میان ملتها.

کتاب ایدئولوژی های سیاسی

قسمت هایی از کتاب ایدئولوژی های سیاسی (لذت متن)
نگلس پیش از ورود مارکس در بریتانیا اقامت داشت. در ۱۸۴۵ کتاب شرایط طبقه کارگر در انگلستان را نوشت که شرحی بود مجسم و هولناک از رنجهایی جسمی و ذهنی که سرمایه داری صنعتی بر کارگران وارد می کرد. انگلس که از خانواده ای آلمانی و کارخانه دار بود و در منچستر کارخانه ذوب فلز داشت در مطالعات مارکس بر سرمایه داری کمکهای ذیقیمتی به او کرد (هرچند ماهیت دقیق رابطه مارکس/انگلس از لحاظ نظریه پردازی همچنان مورد اختلاف اهل تحقیق است.) تاثیرگذارترین متن سیاسی محصول کار مشترک آن دو، مانیفیست حزب کمونیست (۱۸۴۸)، اطمینان می داد " آنچه بورژوازی تولید می کند، قبل از همه، گور آن را خواهد کند. هم سقوط بورژوازی و هم پیروزی پرولتاریا اجتناب ناپذیرند." انگلس متنهای مستقلی هم نوشت که سبب گسترش و رواج (و بعضی می گویند تحریف) چیزی شد که مارکسیسم نام می گرفت. پس از مرگ مارکس در ۱۸۸۳، انگلس در جنبش رو به شکوفایی مارکسیستی اهمیت بسیار یافت. در پی ناکامی انقلابهای ۱۸۴۸، لندن مرکز انقلابیون تبعیدی شده بود و در همین شهر در ۱۸۶۴ اتحادیه بین المللی کارگران (بین الملل اول) که خواستار وحدت بین المللی طبقه کارگر بود برپا شد و نطق افتتاحیه مارکس با فراخوان "کارگران جهان متحد شوید!" پایان یافت. این سازمان که تا ۱۸۷۶ دوام آورد عرصه ای فراهم کرد برای توسعه و تبلیغ آرا، استراتژی و تاکتیکهای سوسیالیستی، و نیز میدانی شد برای نبرد ایدئولوژیک سفت و سختی بین مارکسیسم و آنارشیسم.