کتاب دانشنامه قرآن کریم

The Qur'an: An Encyclopedia
کد کتاب : 41824
مترجم :
شابک : 978-9644238536
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 628
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دانشنامه قرآن کریم اثر اولیور لیمن

قرآن منبع الهام یکی از ادیان بزرگ جهان است که امروزه بیش از یک میلیارد نفر از آن پیروی می کنند. در اسلام قرآن نقش محوری ایفا می کند و از هزار و چهارصد سال پیش تاکنون موضوع بحث های شدیدی بوده است. برخی از اینها توسط مسلمانان و برخی دیگر توسط افراد متخاصم یا بی‌تفاوت نسبت به اسلام انجام شده و دیدگاه‌های بسیار گسترده‌ای را ایجاد کرده است.

هدف کتاب قرآن: دایره المعارف که توسط چهل و سه کارشناس بین المللی تألیف شده است، ارائه این تنوع اندیشه، رویکرد و مکتب بدون اولویت است، به منظور درک قوی از طیف پاسخ هایی که متن در سراسر آن برانگیخته است. تاریخچه آن و ارائه یک منبع قدرتمند یک جلدی برای دانشجویان و محققان که تمام جنبه های متن و دریافت آن را پوشش می دهد.

اسلام و قرآن امروز بسیار در اخبار است و بحث های عمومی در جریان است که در آن مطالبی در مورد قرآن گفته می شود بدون اطلاع یا درک زیادی از کتاب. تمام تلاش شده است تا خواننده از دایره المعارف به عنوان ابزاری تحقیقی در مطالعات قرآنی استفاده کند. این جلد فاقد دانش قبلی از قرآن، اسلام یا عربی است. اصطلاحات فنی در خود متن توضیح داده شده است و سبک هر ورودی به گونه ای طراحی شده است که تا حد امکان مستقل باشد. مدخل ها دارای ارجاع متقابل هستند و بسیاری شامل کتابشناسی مختصر هستند. در پایان کار کتابشناسی مشروح قابل توجهی وجود دارد که راهنمای دقیقی برای مهم ترین کتاب ها، مجلات و مقالات در مطالعات قرآنی ارائه می دهد. یک شاخص کامل وجود دارد.

خوانندگان شامل کسانی می شود که به دنبال اطلاعات اولیه در مورد قرآن هستند، با این حال تعداد قابل توجهی از مدخل های طولانی تر به این معنی است که متخصصان نیز از آن استفاده خواهند کرد.

کتاب دانشنامه قرآن کریم

اولیور لیمن
اولیور لیمن (متولد 1950) استاد فلسفه و استاد زانتکر مطالعات یهودا در دانشگاه کنتاکی است، از سال 2000 به تدریس می پردازد. او به مطالعه تاریخ فلسفه اسلامی، یهودی و شرقی می پردازد. وی دکترای خود را در سال 1979 از دانشگاه کمبریج دریافت کرد.
قسمت هایی از کتاب دانشنامه قرآن کریم (لذت متن)
تعداد زیادی از مدخل ها ماهیت جدی، اساسی و آکادمیک دارند و حاوی کتابشناسی مفیدی برای کسانی هستند که علاقه مند به بررسی عمیق تر موضوعی خاص هستند. بسیار توصیه شده. کلیه کتابخانه های دانشگاهی و عمومی که به طور کلی تر به مطالعه اسلام و دین می پردازند
Choice