کتاب فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی

English - Persian dictionary of idioms
کد کتاب : 41709
شابک : 978-6004350310
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی اثر محبوبه وفایی

"فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی" اثری است به همت دکتر "محبوبه وفایی"، که دکتر "لادن نیایش" نیز کار ویراستاری آن را بر عهده داشته است. پایه و اساس فرهنگ پیش رو، یک فرهنگ لغت اصطلاحی فرانسه - انگلیسی بوده و پژوهشگران با گسترش این فرهنگ و با بهره‌ گرفتن از فرهنگ‌های مختلف انگلیسی و آمریکایی، مدخل‌های بسیاری را به آن وارد کرده‌اند. آنان از چیزی حدود بیست فرهنگ مختلف، برای تکمیل، تصحیح و مقابله این کار استفاده کرده‌اند و پیش از انتشار نهایی، استاد "بهاءالدین خرمشاهی"، محقق و فرهنگ‌نویس سرشناس کشور، بخش‌هایی از "فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی" را بررسی و تأیید کرده است.
یکی از مواردی که در زمینه‌ی اعتبار فرهنگ‌های لغت و کتاب‌های منبع، بسیار به آن توجه می‌شود، سوابق علمی پژوهشگرانی است که به گردآوری و تالیف آن اقدام کرده‌اند و این مساله کتاب "فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی" را به یکی از معتبرترین فرهنگ‌های اصطلاحی تبدیل می‌کند، چرا که دکتر "محبوبه وفایی"، سالها به تدریس واحد تخصصی اصطلاحات انگلیسی در دانشگاه تهران مشغول به کار بوده است. او طی حدود سه دهه فعالیت خود به عنوان مدرس و پژوهشگر، اصطلاحات انگلیسی را از نظر می‌گذارنده و گردآوری می‌کرده است و به مدت دو دهه نیز وقت خود را به تالیف "فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی" اختصاص داده است.
ویراستار کتاب دکتر "لادن نیایش" نیز، در مسند استادی ادبیات انگلیسی و تطبیقی، در دانشگاه‌های فرانسه مشغول به کار است و به عنوان یک شکسپیرشناس نامی در ابعاد جهانی، استاد پروازی دانشگاه‌های ایالات متحده نیز می‌باشد. "فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی" با در برداشتن گنجینه‌ای غنی از اصطلاحات، به نیازهای علمی و پژوهشی دانشجویان، اساتید و محققان پاسخ خواهد داد و اثری ارزشمند در کتابخانه‌ی هر پژوهشگر خواهد بود.

کتاب فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی

دسته بندی های کتاب فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی
قسمت هایی از کتاب فرهنگ اصطلاحات انگلیسی-فارسی (لذت متن)
Zeal is dangerous except in the wise نباید بی گدار به آب زد، سر پر شور بدون شعور خطرناک است.