کتاب فرهنگ توصیفی علوم رفتاری/ شناختی

behavioral / cognitive sciences
کد کتاب : 42010
شابک : 978-9644239069
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 616
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ توصیفی علوم رفتاری/ شناختی اثر علی اکبر شعاری نژاد

ممکن است با واقعیت زیر روبرو شویم که یکی از شرایط اساسی در فهم علم، آشنایی کامل با زبان خصوصی آن علم و درک دقیق اصطلاحات و مفاهیم خاص آن است. به عبارت دیگر، درک مفاهیم بنیادی که در رشته مربوطه به کار می‌روند، بدون شک یکی از نقاط اساسی برای ورود به دنیای آن علم محسوب می‌شود.

می‌توان گفت که گستره علوم انسانی به عنوان یکی از گسترده‌ترین حوزه‌های علمی، تا به امروز توسط انسان کشف و تحلیل شده است. در این حوزه، یکی از علوم باستانی‌تر و از جهت دیگر، به‌روزترین علمی که مفاهیم و مسائل متعددی در آن بررسی می‌شود، علوم رفتاری می‌باشد. این علم به موضوعات مهم انسانی و مرتبط با رفتارها و عملکردهای انسان می‌پردازد و درک دقیق از مفاهیم مورد استفاده در آن، شرط اصلی و ابتدایی برای درک علوم رفتاری است. این در واقع، دره‌ای است که به ما امکان آشنایی با واقعیت‌های انسانی را می‌دهد.

کتاب حاضر به ارائه تعریف و شرح مختصری از این مفاهیم اساسی پرداخته و تلاش دارد تا خواننده را با این مفاهیم آشنا کند و به وسیله‌ی آن‌ها راهی را به سوی درک بهتر علوم رفتاری و در نتیجه به سوی درک بهتر از جنبه‌های مختلف انسان ارائه دهد.

کتاب فرهنگ توصیفی علوم رفتاری/ شناختی

علی اکبر شعاری نژاد
علی‌اکبر شعاری‌نژاد ۱۳۰۴ در تبریز و درگذشته ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در تهران ، روان‌شناس ایرانی بود.علی‌اکبر شعاری‌نژاد در سال ۱۳۳۴ فارغ‌التحصیل رشته فلسفه و علوم تربیتی از دانشسرای مقدماتی شد و از همان سال‌ها تدریس در دانش‌سرای مقدماتی و کالج تربیت معلم تبریز و نیز انتشار مجله معلم امروز را آغاز کرد که خودش سردبیر، صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله بود.در سال ۱۳۴۴ به تهران آمد و به تدریس روانشناسی در مدرسه عالی پارس پرداخت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه تهران سپ...
دسته بندی های کتاب فرهنگ توصیفی علوم رفتاری/ شناختی