کتاب اعتیاد به نفت

Addicted to Oil
تلاش بی ‏پایان آمریکا برای امنیت انرژی
کد کتاب : 42069
مترجم :
شابک : 978-9644236457
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اعتیاد به نفت اثر یان راتلج

کتاب « اعتیاد به نفت» " تلاش بی پایان آمریکا برای امنیت انرژی " نوشته « یان راتلج» توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است.
همانطور که حتی جورج دبلیو بوش در سال 2006 خود اذعان کرد، آمریکا به طور خطرناکی "معتاد به نفت" است. در کتاب اعتیاد به نفت، یان راتلج پیامدهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این موضوع را در ایالات متحده را بررسی می‌کند . راتلج استدلال می کند که تهاجم و اشغال عراق در وهله اول تلاشی بود برای ایجاد یک منطقه حفاظت شده نفتی قابل اعتماد در آن منطقه آشفته که بتواند تقاضای فزاینده مصرف کنندگان موتورهای فوق العاده آمریکا را تامین کند.
اعتیاد به نفت گزارش گسترده ای از نیروها، سیاست ها و شخصیت هایی ارائه می دهد که باعث تعقیب بی پایان آمریکا برای نفت خارجی می شوند. ایان راتلج در بازگو کردن تحولات تسلط نفتی ایالات متحده در خلیج فارس و رویدادهای منتهی به حمله ایالات متحده به عراق در سال 2003، کار بسیار خوبی انجام داده است. برای کسانی که به دنبال درک دقیق تری از زیربنای ژئوپلیتیک سیاست خارجی آمریکا هستند بسیار توصیه می شود.

کتاب اعتیاد به نفت

یان راتلج
یان راتلج یک اقتصاددان و مورخ است که قبلاً در دانشگاه های لندن و شفیلد تدریس می کرد. راتلج دو دهه گذشته را به تحقیق در مورد تاریخ اقتصادی و سیاسی خاورمیانه اختصاص داده است. از کارهای او می تواناعتیاد به نفت: تلاش بی امان آمریکا برای امنیت انرژی اشاره کرد.
نکوداشت های کتاب اعتیاد به نفت
Essential reading for an understanding of America's international political priorities and its fraught relations with the Middle East
خواندن ضروری برای درک اولویت های سیاسی بین المللی آمریکا و روابط پرتنش آن با خاورمیانه
Fuel Oil News

قسمت هایی از کتاب اعتیاد به نفت (لذت متن)