کتاب جدال با توسعه نیافتگی

Jedal ba tose'eh nayaftegi
کد کتاب : 41355
شابک : 978-6004350051
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 864
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب جدال با توسعه نیافتگی اثر حسن سبحانی

پیشرفتی که توسعه‌یافته‌ها به آن دست یافته‌اند و از ثمرات آن بهره‌مندی می‌کنند، تمام تلاش‌ها و تحولات گسترده‌ای در زمینه توسعه‌نیافته‌ها را متوقف کرده و به آن‌ها فرصتی برای توسعه‌یافته‌شدن می‌دهد. این امر به امید بهبود وضعیت تاریخی کشورهای توسعه‌نیافته است و به فرصتی برای بهره‌برداری از توانایی‌ها و منابع خودشان تبدیل شود.

جاذبه‌های توسعه‌یافتگی به جوامع توسعه‌نیافته انگیزه‌های قوی می‌دهند و آن‌ها را به سوی تحول عمیقی جذب می‌کنند. این منویات توسعه را به شدت در آن‌ها تقویت می‌کند و به آنها امید می‌دهد که می‌توانند مانند کشورهای توسعه‌یافته به تحقق رویای توسعه برسند. این امر به گونه‌ای است که تلاش برای توسعه‌یافتگی به همراه "جدال با توسعه‌نیافتگی" پدیدار شده و موضوعی بحرانی به تبحر و تعالی جوامع توسعه‌یافته تبدیل شده است.

"جدال با توسعه‌نیافتگی"، که متشکل از مصاحبه‌هایی است که در دوره‌های زمانی میان سال‌های 1387 تا 1391 توسط نشریات و رسانه‌های مختلف کشور با این متخصص توسعه صورت گرفته است، سعی دارد که به شناخت بهتری از جوانب روانی و عملی توسعه‌نیافتگی پردازد. این اثر تلاش دارد تا با تمرکز بر موانع ذهنی و فیزیکی موجود، یک مبارزه مداوم و بی‌پایان را به شکل منطقی به ارمغان آورد. این برنامه‌ای است که در پی انجام تغییراتی عمیق در اجتماع می‌باشد و جوامع توسعه‌نیافته را از وابستگی‌ها و اعتماد به توسعه‌یافته‌ها به خودراهبری و استقلال توجه داشته باشد. این مسیر در طی آن نهادینه‌سازی، استعمار و ضعف را به موزه‌های تاریخی تبدیل می‌کند.

کتاب جدال با توسعه نیافتگی

حسن سبحانی
حسن سبحانی، دکترای علوم اقتصادی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی. وی به عنوان فعالترین نماینده مجالس پس از انقلاب شناخته می‌شود. وی از کاندیداهای ثبت‌نامی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.سبحانی به سال ۱۳۳۲ در شهرستان دامغان زاده شد. پدر وی کارگری ساده بود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش گذراند. پس از آن جهت کمک به معیشت خانواده به دانشسرای مقدماتی رفت. سبحانی طی همه سالیان تحصیل و از جمله تحصیل در دانشس...