کتاب فرهنگ ، سیاست و تحول اجتماعی

Culture, politics and social transformation
ب‍رگ‍زی‍ده ای از م‍ص‍اح‍ب‍ه ه‍ا و م‍ق‍الات
کد کتاب : 128554
شابک : 978-9645541963
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 518
سال انتشار شمسی : 1378
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرهنگ ، سیاست و تحول اجتماعی اثر انور خامه ای

دکتر انور خامنه ای در دنیای مطبوعات کشور ما شناخته شده بیش از آن است که نیاز به معرفی داشته باشد. شصت سال سابقه روزنامه نگاری، در زمینه های مختلف از تحلیل و تفسیر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گرفته تا طنز و انتقاد ادبی، در نشریات گوناگون در روزنامه پر تیراژی مانند اطلاعات و کیهان گرفته تا مجلات وزین و با ارزشی همچون «نگین» و «گزارش»، نام او را در ردیف پر خواننده ترین و ارجمند ترین نویسندگان ما قرار داده است. افزودن بر این، او پژوهشگری ژرف اندیش در قلمرو فلسفه، جامعه شناسی و اقصاد است و آثار معتبری در این زمینه های همچون « دیالک تیک طبیعت و تاریخ»، «فلسفه برای همه»،« اقتصاد بدون نفت»، «تجدید نظر طلبی از مارکس تا مائو»، «فروپاشی شوروی»،«چهار چهره»،«خاطرات کنگو» و … منتشر ساخته است.
خاطرات سیاسی او در سه بخش به نام های « پنجاه نفر و سه نفر»،« فرصت بزرگ از دست رفته» و « از انشعاب تا کودتا» بیش از ده بار در داخل و خارج از ایران چاپ شده و با وجود این اکنون نایاب است. مجموعه ای که اکنون تقدیم خوانندگان گرامی می شود، افزودن بر مصاحبه های متعدد او با گزارشگران مطبوعات، شامل نخبه مقالاتی است که خود او از میان توده عظیم مقالاتی که در این شصت سال نوشته، برگزیده است.

کتاب فرهنگ ، سیاست و تحول اجتماعی

انور خامه ای
انور خامه‌ای (زاده ۲٩ اسفند ١٢٩۵ در تهران - درگذشته ٢٩ آبان ١٣٩٧ در کرج) سیاستمدار، اقتصاددان، جامعه‌شناس، نویسنده و مترجم ایرانی، از اعضای گروه ۵۳ نفر و از بنیان‌گذاران حزب توده ایران بود. وی همچنین از نخستین دانشجویان مهندسی شیمی در مدرسه عالی تهران دانشگاه صنعتی شریف در این رشته بود.انور خامه‌ای در ۲۹ اسفند ۱۲۹۵ در تهران زاده شد. پدرش یحیی کاشانی خواهرزاده محمد غروی کاشانی و از نوادگان ملااحمد نراقی و مادر او از نوادگان محمدعلی دولتشاه پسر ارشد فتحعلی‌شاه قاجار بود...