کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد دوم)

The Prize
کد کتاب : 42127
مترجم :
شابک : 978-9644233692
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 718
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد دوم) اثر دانیل یرگین

کتاب «تاریخ جهانی نفت» برنده جایزه پولیتزر و به عنوان "بهترین کتاب در زمینه تاریخ نفت شناخته می شود. دانیل یرگین در این کتاب ارزشمنداز پیگیری جهانی نفت، پول و قدرت می گوید.
اکنون با پایانی که مستقیما به بحران انرژی فعلی مربوط می شود، کتاب «تاریخ جهانی نفت» تاریخچه پانوراما مهم ترین منبع جهان - نفت را بازگو می کند. کتاب جاودانه دانیل یرگین شرح مبارزه برای ثروت و قدرت است که دهه‌ها نفت را احاطه کرده است و همچنان به رقابت‌های جهانی دامن می‌زند، اقتصاد جهان را متزلزل می‌کند و سرنوشت انسان‌ها و ملت‌ها را تغییر می‌دهد. این نسخه به روز شده، اهمیت تزلزل ناپذیر نفت را در طول قرن بیستم و تا قرن بیست و یکم با ردیابی درگیری های اقتصادی و سیاسی بر سر "طلای سیاه" گرانبها به طور قطعی اثبات می کند.

یرگین با بینش گسترده و تحقیقات عمیق خود، به طور منحصر به فردی برای پرداختن به نبرد کنونی بر سر انرژی که بدون شک به عنوان یکی از حیاتی ترین مسائل زمان ما محسوب می شود، قرار گرفته است. بوم تاریخ روایی او بسیار زیاد است - از حفر اولین چاه در پنسیلوانیا تا دو جنگ بزرگ جهانی تا حمله عراق به کویت، عملیات طوفان صحرا، و جنگ عراق و تغییرات آب و هوایی کنونی. این اثر تاریخی کتابی است با گستردگی خارق‌العاده و ارزش بسیار - که برای درک ما از سیاست جهانی و اقتصاد امروز و فردا ضروری است.

کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد دوم)

دانیل یرگین
دانیل هوارد یرگین (متولد 6 فوریه 1947) نویسنده، سخنران، کارشناس انرژی و مورخ اقتصادی آمریکایی است. یرگین نایب رئیس IHS Markit ، یک شرکت تحقیقاتی و اطلاعاتی است که مشاوران تحقیقاتی انرژی، وی را در سال 2004 جذب کردند. او چندین کتاب در زمینه انرژی و اقتصاد جهان از جمله برنده جایزه پولیتزر شده است. : The Epic Quest for Oil، Money and Power (1991) و The Quest: Energy، Security، and the Remaking of the Modern Modern (2011). مقالات یرگین درباره انرژی، تاریخ و اقتصاد در نشریاتی مانند وال استریت ژورنا...
نکوداشت های کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد دوم)
Spellbinding...irresistible...monumental...must be read to understand the first thing about the role of oil in modern history
باید خوانده شود تا اولین نکته در مورد نقش نفت در تاریخ مدرن را درک کنید
New York Times New York Times

Splendid and epic history of oil.... The story is brilliantly told...with its remarkable cast of characters
تاریخ پر زرق و برق و حماسی نفت .... داستان به طرز درخشانی روایت می شود ... با شخصیت های قابل توجه آن
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب تاریخ جهانی نفت (جلد دوم) (لذت متن)