کتاب نظم های کهنه و نوین جهانی

World Orders, Old and New
کد کتاب : 31357
مترجم :
شابک : 978-9644233548
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 526
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظم های کهنه و نوین جهانی اثر نوام چامسکی

چامسکی از سال 1945 وارد صحنه بین المللی شد و توجه ویژه ای به رویدادهای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی داشت. او از سیاست های خارجی امپریالیستی گرفته تا وعده های توخالی دولت کلینتون به فقرا انتقاد شدیدی از دولت غربی می کند. نوام چامسکی استاد موسسه (بازنشسته) در گروه زبان‌شناسی و فلسفه در موسسه فناوری ماساچوست و برنده استاد زبان‌شناسی و کرسی آگنیس نلمز هاوری در برنامه محیط‌زیست و عدالت اجتماعی در دانشگاه آریزونا است. او نویسنده بیش از 100 کتاب از جمله ما چه نوع موجوداتی هستیم؟ (کلمبیا، 2015)، علم زبان (با جیمز مک گیلوری، 2012)، و مرثیه ای برای رویای آمریکایی (2017). این کتاب کلاسیک دقیقا پس از سقوط کمونیسم و اتحاد جماهیر شوروی پس از سال 1991 به نظم جهانی نظام امپریالیستی ایالات متحده می پردازد، این کتاب در نهایت در سال 1996 منتشر شد و مربوط به زمان خود و امروز است. دستورات جهانی قدیمی توسط چامسکی به طور نمادین به عنوان شمال-جنوب یک تعبیر و اشاره به استعمار اروپای جهان قدیم است. شرق و غرب اشاره نمادین چامسکی برای توصیف روابط جنگ سرد ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی است. چامسکی گفت که تهمت جنگ سرد تماما تظاهر بود و ایالات متحده به وضوح نیروی مسلط در طول جنگ سرد بود و به راحتی سیاست های خود را با حداقل دخالت شوروی اجرا کرد. نظم نوین جهانی پس از فروپاشی کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی، بازگشتی به همان سیاست‌ها و کنترل اقتصادی امپریالیستی جهان بود که تنها در حال حاضر با بهانه‌ها و بهانه‌های جدید برای ادامه تجاوزات ایالات متحده صورت می‌گرفت. این کتاب مملو از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد ایالات متحده چگونه کشورهای مشتری آمریکای لاتین، آسیا و در نهایت خاورمیانه (توسعه دکترین مونرو) را با اسرائیل به عنوان دستیار خود و عربستان سعودی به عنوان شریک کنترل می‌کند.

کتاب نظم های کهنه و نوین جهانی

نوام چامسکی
نوام چامسکی، زاده ی 7 دسامبر 1928، زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه های سیاسی هریس، انگیزه ای شد تا او رشته ی زبان شناسی را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه ی تکنولوژی ماساچوست به عنوان استاد زبان شناسی م...
دسته بندی های کتاب نظم های کهنه و نوین جهانی
نکوداشت های کتاب نظم های کهنه و نوین جهانی
Judged in terms of the power, range, novelty, and influence of his thought, Noam Chomsky is arguably the most important intellectual alive.
نوام چامسکی با توجه به قدرت، گستره، تازگی و تأثیر اندیشه اش، مسلما مهمترین روشنفکر زنده است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

With his customary mastery of the historical record and his command of enormous amounts of source material, Chomsky here debunks the notion that the 'new world order' of Bush and Clinton is different in any essentials from the old world order.... Impressive.
چامسکی با تسلط مرسوم خود بر سوابق تاریخی و تسلط بر حجم عظیمی از منابع، این تصور را که «نظم جهانی نوین» بوش و کلینتون از هر جهت با نظم جهانی قدیم متفاوت است را از بین می برد.
Progressive

قسمت هایی از کتاب نظم های کهنه و نوین جهانی (لذت متن)