کتاب چه کسی بر جهان حکومت می کند

Who Rules the World
کد کتاب : 17180
مترجم :
شابک : 978-6004052153
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

فرمانروای جهان کیست؟
Who Rules the World
کد کتاب : 109169
مترجم :
شابک : 978-6227719338
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 466
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

حاکمان جهان کیستند
Who Rules the World
کد کتاب : 1795
مترجم :
شابک : 978-600-212-314-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حاکمان جهان کیستند اثر نوام چامسکی

کتاب حاکمان جهان کیستند، اثری نوشته ی نوام چامسکی است که اولین بار در سال 2016 منتشر شد. چامسکی در تحلیلی جامع و بسیار هوشمندانه از شرایط بین المللی کنونی، به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه ایالات متحده، علیرغم رشد اروپا و آسیا، همچنان قواعد و قوانین گفتمان های جهانی را تعیین می کند. او با به کارگیری طیفی گسترده از نمونه های تاریخی، از تنش با کوبا گرفته تا وضع تحریم های مختلف بر کشورها، با جزئیات بیان می کند که چگونه شعارها و آرمان های ایالات متحده در رابطه با آزادی و حقوق بشر، با کارهای انجام شده توسط دولت این کشور در تضاد است. چامسکی با پرداخت به ناآرامی های مختلف به خصوص در خاورمیانه، اطلاعاتی جذاب و دست اول را از ساز و کار قدرت امپریالیسم در جهان پرآشوب امروز در اختیار مخاطبین می گذارد.

کتاب حاکمان جهان کیستند


ویژگی های کتاب حاکمان جهان کیستند

در فهرست کتاب های سیاسی برگزیده

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نوام چامسکی
نوام چامسکی، زاده ی 7 دسامبر 1928، زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه های سیاسی هریس، انگیزه ای شد تا او رشته ی زبان شناسی را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه ی تکنولوژی ماساچوست به عنوان استاد زبان شناسی م...
نکوداشت های کتاب حاکمان جهان کیستند
A probing examination of the perils of valuing power above democracy and human rights.
پرداختی کاوشگرانه به خطرات ارجح دانستن قدرت نسبت به دموکراسی و حقوق بشر.
Barnes & Noble

It shows why Chomsky is still among the most insightful intellectuals.
این اثر نشان می دهد که چرا چامسکی همچنان در زمره ی خردمندترین اندیشمندان قرار دارد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

For anyone wanting to find out more about the world we live in, there is one simple answer: read Noam Chomsky.
برای هر کسی که می خواهد اطلاعات بیشتری از جهان داشته باشد، یک جواب ساده وجود دارد: نوام چامسکی بخوانید.
New Statesman

قسمت هایی از کتاب حاکمان جهان کیستند (لذت متن)
در طول زمان، که جوامع آزادتر و توسل به خشونت های دولتی محدودتر و مشکل تر می شود، ضرورت ابداع شیوه های پیچیده تر و پیشرفته تر کنترل رفتار و دیدگاه ها بیش از پیش افزایش یافته است. طبیعی است که صنعت عظیم روابط عمومی باید در آزادترین جوامع، ایالات متحده و انگلستان، ابداع شده باشد.

این پرسش که سیاست خارجی چگونه تعیین و تنظیم می شود، پرسشی مهم و حیاتی در امور جهانی است. در این نوشته ها، من تنها چند اشاره می کنم به این که فکر می کنم چگونه می توان موضوع را به شکل سودمندی شکافت، و به چند دلیل گفتار خود را محدود به ایالات متحده نگه می دارم. نخست آن که، ایالات متحده از نظر اهمیت و میزان نفوذ خود بی همتاست؛ دوم آن که، جامعه ای فوق العاده باز است، شاید حتی از این نظر منحصر به فرد است، و این بدان معناست که ما بیش از دیگران درباره ی آن می دانیم، و در نهایت، این باید مهم ترین موضوع برای آمریکایی ها باشد، چرا که می توانند گزینه های سیاست گذاری را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار دهند.

با افتخار اعلام می کنم که ایالات متحده در پنج دهه ی گذشته، پشتیبان دموکراسی و حقوق بشر در کوبا بوده است، ما این کار را پیش از هر چیز از طریق منزوی ساختن جزیره و ممانعت از ابتدایی ترین مسافرت ها و تجارت ها به جزیره کوبا، که آمریکایی ها می توانند هر جای دیگر نیز از آن بهر مند شوند، انجام داده ایم.