کتاب فهم قدرت

Understanding power
برگزیده اندیشه های نوآم چامسکی
  • 39,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: رسا رسا
    نویسنده:
کد کتاب : 17195
مترجم :
شابک : 978-9643175221
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 672
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فهم قدرت اثر نوام چامسکی

"نوآم چامسکی" به عنوان یکی از برجسته ترین روشنفکران عمومی عصر مدرن مورد قبول جهانیان است. طی سی سال گذشته ، مخاطبان بسیار متنوعی برای شرکت در سخنرانی های او جمع شده اند. اکنون در کتاب "فهم قدرت" ، "پیتر میشل" و "جان شوفل" برگزیده ای از اندیشه های "نوآم چامسکی" درباره سیاست های گذشته ، حال و آینده را گردآوری کرده اند.
"فهم قدرت" مجموعه ای گسترده از بحث ها و سمینارهای رونویسی شده و قبلا منتشر نشده (از 1989 تا 1999) با تحلیل سیاسی "نوآم چامسکی" است.

فصل ها جلسه های مختلف "چامسکی" را پوشش می دهند و مطالبی که در قالب پرسش و پاسخ ارائه می شود در بعضی مواقع به طرز شگفت انگیزی لذت بخش است. "چامسکی" در مورد موضوعات مختلفی مانند سیاست شخص ثالث آمریکایی ، خفه کردن مخالفت واقعی ، توهمات رسانه ای ، امپریالیسم سنگین آمریکایی (از جنوب شرقی آسیا تا مکزیک) ، عقیده ی چپ سیاسی ناکارآمد و خود ویرانگر ایالات متحده و تذهیب دولت های کندی و کارتر و دولت ناتوان اتحادیه های کارگری صحبت می کند.

"چامسکی" در سلسله مباحث روشنگرانه و گسترده ، که برای اولین بار در اینجا منتشر شده است ، وقایع سه دهه گذشته را به طور بنیادی تفسیر می کند. او موضوعاتی را از سیاست خارجی در دوران جنگ ویتنام تا کاهش رفاه در دولت کلینتون مورد پوشش قرار می دهد. وی در حالی که ارتباط سیاست خارجی امپریالیستی آمریکا و انحطاط خدمات اجتماعی داخلی را روشن می کند ، گام های لازم جهت تغییرات اجتماعی را نیز معرفی می کند. "چامسکی" با درک فعالیت سیاسی و نقش رسانه ها در مبارزات مردمی و همچنین سیاست خارجی و داخلی ایالات متحده ، "فهم قدرت" را به صورت یک اثر انتقادی گسترده از جهان پیرامون ما ارائه می دهد و این کتاب با سبک در دسترس و آموزنده "چامسکی" ، اثری ایده آل برای تازه کارها و همچنین کسانی است که سال ها به صحبت های وی گوش سپرده اند.

کتاب فهم قدرت

نوام چامسکی
نوام چامسکی، زاده ی 7 دسامبر 1928، زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه های سیاسی هریس، انگیزه ای شد تا او رشته ی زبان شناسی را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه ی تکنولوژی ماساچوست به عنوان استاد زبان شناسی م...
نکوداشت های کتاب فهم قدرت
The relatively accessibility of Understanding Power is a welcome balance to Chomsky's often formidable scholarly writings. This is a book best taken in doses: a sort of bedside reader.
سهل الوصول بودن کتاب "فهم قدرت"، توازنی خوشایند درنوشته های علمی و اغلب ترسناک چامسکی است. این کتاب بهتر است به صورت دوز دار مصرف شود؛ همچون کتابی که قبل از خواب خوانده می شود.
Amazon Amazon

Some readers will appreciate the views articulated here and others will be infuriated; but for anyone with an opinion of Chomsky would be wise not to ignore this collection, which provides a useful and wide-ranging introduction to his analysis of power and media in the West.
برخی از خوانندگان از نظرات بیان شده در اینجا قدردانی می کنند و دیگران خشمگین می شوند. اما برای هر کسی که به چامسکی توجه دارد، عاقلانه است که این مجموعه را که مقدمه ای مفید و گسترده از تحلیل او پیرامون قدرت و رسانه غرب است ، نادیده نگیرد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Arguably the most important intellectual alive.
مسلما مهمترین روشنفکر زنده است.
New York Times New York Times

Chomsky ranks with Marx, Shakespeare and the Bible as one of the ten most quoted sources in the humanities.
چامسکی در کنار مارکس ، شکسپیر و کتاب مقدس به عنوان یکی از ده منبع پرقدرت در علوم انسانی رتبه بندی می شوند.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب فهم قدرت (لذت متن)