کتاب اشمیت

Preparatory Exercises
(اپوس 16): تمرینات آمادگی (تمرینهای پنج انگشت) برای پیانو
کد کتاب : 42563
مترجم : منصوره گرگین زاده
شابک : 978-9645842336
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1378
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 خرداد

اشمیت
Preparatory Exercises
(تمرینات آمادگی برای پیانو)
کد کتاب : 81656
مترجم :
شابک : 978-6007966457
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 27
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اشمیت اثر آلویس اشمیت

کتاب "تمرینات پیانو اشمیت" یک مجموعه یادگیری برای بهبود تکنیک نوازندگی با استفاده از پنج انگشت شماست. این تمرینات با هدف آماده‌سازی شما برای دستیابی به حداکثر استقلال و یکنواختی در نواختن پیانو طراحی شده‌اند. انجام این تمرینات به مرور زمان باعث تقویت عضلات انگشتان و افزایش انعطاف آنها می‌شود.

برای بهره‌وری حداکثری از این تمرینات، توصیه می‌شود هر یک از تمرین‌ها را حداقل ده تا بیست بار تکرار کنید. در هر تکرار، آخرین نت (نت سیاه) را حذف کنید و فقط یکبار، در آخرین تکرار آن نت را نوازش دهید.

شروع این تمرینات با تفکیک نوازندگی دست راست و چپ است. اگر به مشکلی برخوردید، ابتدا هر دست را جداگانه تمرین کنید. سپس، اگر احساس کردید آماده هستید، می‌توانید بازی دو دسته را آغاز کنید. حالت دستها همیشه باید ثابت و یکنواخت باشد و در عین حال نوازش آرام و با احتیاط باشد. برای تقویت عضلات و افزایش انعطاف انگشتان، توصیه می‌شود که هر تمرین را ابتدا با سرعت آهسته اجرا کنید و سپس به تدریج سرعت را افزایش دهید.

برای هنرجویان پیشرفته‌تر، توصیه می‌شود که تمرینات را بدون تعویض انگشت‌گذاری در تمام دستهای کیبورد پیانو انجام دهند.

کتاب اشمیت

آلویس اشمیت
آلویساشمیت (26 اوت 1788 - 25 ژوئیه 1866) آهنگساز، پیانیست و معلم موسیقی آلمانی بود. وی در ارلنباخ آم ماین به دنیا آمد. در سال 1824 به عنوان آهنگساز دربار در مونیخ منصوب شد. وی از دانشگاه گیسن دکترای افتخاری دریافت کرد.از جمله شاگردان وی فردیناند هیلر، کارل آلمنرودر، کارل آرنولد و کارل ولفسون بودند. تمرینات آمادگی وی (اپوس 16) همچنان به عنوان تمرینات مهم فنی همراه با تمرینات هانون باقی مانده است.