کتاب جان بالبی

John Bowlby
نظریه دلبستگی
کد کتاب : 45011
شابک : 978-9647932790
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 3 خرداد

معرفی کتاب جان بالبی اثر کتایون خوشابی

"جان بالبی" یک روانشناس، روانپزشک و روانکاو بریتانیایی بود که به دلیل علاقه به رشد کودک و کار مشهور بود. مروری بر روانشناسی عمومی که در سال 2002 منتشر شد، بالبی را به عنوان چهل و نهمین روانشناس پر استناد قرن بیستم معرفی کرد. کتاب "جان بالبی" نوشته کتایون خوشابی به نظریه دلبستگی از این روانپزشک مشهور میپردازد.
از آنجایی که بالبی از نظریه‌های سنتی ناراضی بود، به دنبال درک جدیدی از حوزه‌هایی مانند زیست‌شناسی تکاملی، اخلاق‌شناسی، روان‌شناسی رشد، علوم شناختی و نظریه‌های سیستم‌های کنترل بود و از آن‌ها برای فرمول‌بندی این گزاره مبتکرانه استفاده کرد که مکانیسم‌های زیربنای پیوند نوزاد در نتیجه پدیدار شد. بالبی متوجه شد که باید نظریه جدیدی در مورد انگیزش و کنترل رفتار ایجاد کند که بر اساس علم به روز به جای مدل انرژی روانی منسوخ شده توسط فروید ساخته شده بود. این کتاب شرحی از زندگی جان بالبی و عواملی که در شکل گیری شخصیت این روان شناس بزرگ نقش داشته اند ارائه می سازد، نظریه دلبستگی را معرفی، مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد، عواملی که بر آن تاثیر می گذارند و آسیب های مرتبط با دلبستگی را شرح می دهد و از سبک دلبستگی و انتخاب همسر سخن به میان می آورد. در بیان تمام موارد ذکر شده از نظریات جان بالبی استفاده سودمند صورت گرفته و کتابی مناسب برای روان شناسان، مادران و تمام افراد کوشا جهت حفظ سلامت روانی کودکان به دست آمده است.

کتاب جان بالبی

کتایون خوشابی
دکتر کتایون خوشابی در سال ۱۳۶۸ مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه همدان دریافت کردند، در سال ۱۳۷۳ موفق به اخذ مدرک روانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران شدند و در سال ۱۳۷۷ فلوشیپ روانپزشکی کودک را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کردند. ایشان دانشیار سابق دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند. دکتـر کتایون خوشـابی دارای بورد تخصصی اعصاب و روان ، سالهاست به ارزیابی بالینی کودکان دچار مشکل و خانواده ی آن ها می پردازند، همچنین دارای تالیفات و تر...
دسته بندی های کتاب جان بالبی