کتاب زبان فارسی را چگونه آموزش دهیم

How to teach Persian
کد کتاب : 45126
شابک : 978-6227386158
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زبان فارسی را چگونه آموزش دهیم اثر رضامراد صحرائی

کتاب زبان فارسی را چگونه آموزش دهیم نوشته رضامراد صحرائی است. تنوع فارسی آموزان خارجی، در کنار تفاوت های فردی آنها و سایر عوامل تأثیرگذار در یادگیری زبان دوم (مانند سن، جنس، زبان اول، نظام آموزشی و مانند اینها)، تربیت معلمان و مدرسان حرفه ای برای آموزش ساده، سریع، انگیزه بخش و موثر زبان فارسی را به یک ضرورت قطعی و غیرقابل اجتناب بدل ساخته است.
برای آموزش اثربخش زبان فارسی تسلّط کافی بر این زبان و آشنایی با روش ها و فنون تدریس آن لازم است اما کافی نیست. معلم موفق زبان فارسی کسی است که بتواند اصول و فنون آموزشی را به خوبی و به درستی بکار ببندد. کتاب حاضر با همین هدف تألیف شده است.
کتاب زبان فارسی را چگونه آموزش دهیم در ۹ فصل سامان یافته و پس از فصل مقدمه، که درباره مسائل کلی آموزش زبان دوم/ خارجی است، فصل های ۲ تا ۸ به ترتیب به آموزش مهارت های شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن تلّفظ، واژه و دستور زبان فارسی اختصاص یافته اند. فصل پایانی نیز درباره سبک ها و راهبردهای یادگیری است. در انتهای هر فصل، یک آزمونک طراحی شده که پاسخ تشریحی آنها در انتهای کتاب ارائه شده است. همچنین، در پایان هر فصل مهم ترین منابع که می تواند برای مطالعۀ بیشتر خوانندگان نیز سودمند باشند، معرفی شده است.

کتاب زبان فارسی را چگونه آموزش دهیم

رضامراد صحرائی
رضامراد صحرایی متولد سال 1355، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی می باشد.
دسته بندی های کتاب زبان فارسی را چگونه آموزش دهیم