کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)

Helping Couples Get Past the Affair
کد کتاب : 45551
مترجم :
شابک : 978-6002005670
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران) اثر دونالد باوکوم

این کتاب منحصر به فرد از درمانگران و محققان زناشویی برجسته، رویکرد درمانی سه مرحله‌ای را برای پزشکانی که با زوج‌هایی که پس از خیانت با هم دست و پنجه نرم می‌کنند، ارائه می‌کند. این کتاب استراتژی‌های مبتنی بر تجربی را برای کمک به مراجعان ارائه می‌کند تا بر شوک اولیه غلبه کنند، بفهمند چه اتفاقی افتاده و چرا، قبل از اینکه اقدامی کنند، به وضوح در مورد بهترین منافع خود فکر کنند، و از نظر احساسی پیش بروند، خواه در نهایت آشتی کنند یا نه.
در بخشی از کتاب آمده است:
" بافتاری که پیمان شکنی در آن رخ میدهد بسیار متنوع است با این حال مشاهدات بالینی و بررسیهای تجربی موید آن است که کشف یا افشای پیمان شکنی پی آمدهای ویرانگری دارد و میتواند عملکرد عاطفی و رفتاری هر دو همسر را مختل کند حتی زوج درمانگران مجرب نیز مکررا مبهوت میمانند و برنامه درمانی مشخص و موثری برای چنین زوجهایی ندارند مداخلههای زوجی استاندارد مورد استفاده برای زوج های آشفته احتمالا ناکافی است و هیچ مداخله ای نیست که نسخه شفابخش همه زوجها باشد چرا که پویایی های پیمان شکنی زوجها مانند نمونه هایی که پیش تر گفتیم متفاوت است. بعضی از زوجها
خاصه آنانی که در مراحل ابتدایی پس از افشای پیمان شکنی هستند از نظر رفتاری و عاطفی خارج از کنترل اند؛ چیزی که این زوجها به آن نیاز دارند تا بحران را مدیریت کرده و وضعیت را خراب تر نکنند بازداری های شدید و مسئله گشایی است. از سوی دیگر برخی زوجها از نظر عاطفی از هم دورند که در مورد آنان راهبردهای ابراز هیجان و کاوش در تعارضهای پنهان ضروری خواهد بود. به علت پیچیدگی این مسئله بسیاری از زوج درمانگران هم چون زوجهایی که تحت درمان اند احساس در هم شکستگی و ناامیدی میکنند."

کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)

دونالد باوکوم
دونالد باوکوم، (متولد 22 ژوئیه 1949) یک عضو هیئت علمی روانشناسی بالینی در دانشگاه کارولینای شمالی-چپل هیل است. وی به دلیل تأسیس رشته درمان شناختی-رفتاری زوجین شناخته شده است. باوکوم همچنین به عنوان یکی از برترین درمانگران ازدواج و پرکارترین محققان در این زمینه شناخته شده است. در حال حاضر، مطالعه با بودجه موسسه ملی سرطان باوکوم، CanThrive ، بزرگترین نمونه کدگذاری شده از نظر مشاهدات از بین زوجینی است که تاکنون مطالعه کرده است.
دسته بندی های کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)
نکوداشت های کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)
It is wonderful to have a practical book addressing the dark shadow in many couple relationships.
داشتن یک کتاب کاربردی که به سایه تاریک در بسیاری از روابط زوجین می پردازد فوق العاده است.
W. Kim Halford

A groundbreaking book. We have long known that traditional couple therapy models are not applicable to treating couples who experience infidelity. Baucom et al. offer a revolutionary approach in which infidelity is conceptualized as a traumatic event, yet they are able to facilitate empathy for both parties. This is a delicate balance, and the authors manage it brilliantly.
کتابی نوآورانه. ما مدتهاست می دانیم که مدل های سنتی زوج درمانی برای درمان زوج هایی که خیانت را تجربه می کنند، قابل استفاده نیستند. نویسندگان این کتاب رویکردی انقلابی ارائه می کنند که در آن خیانت به عنوان یک رویداد آسیب زا تصور می شود، با این حال می توانند همدلی را برای هر دو طرف تسهیل کنند. این یک تعادل ظریف است و نویسندگان آن را به خوبی مدیریت می کنند.
Erika Lawrence

قسمت هایی از کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران) (لذت متن)