کتاب بیست سال تکاپوی اسلامی شیعی در ایران

Twenty years of Shiite Islamic endeavor in Iran
(1340 - 1320)
کد کتاب : 45906
شابک : 978-9647357593
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 588
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب بیست سال تکاپوی اسلامی شیعی در ایران اثر روح الله حسینیان

در دوره حکومت رضاشاه، سیاست‌های اسلام‌زدایی، محو ارزش‌های شیعی و نابودی روحانیت و حوزه‌های علمیه اجرا شدند. این پادشاه تمام توان و تلاش خود را به کار گرفت تا اهداف خود را عملی کند. اما پس از سقوط او در شهریور 1320، اسلام شیعی زخم خورده خود را در دو حوزه سیاست و فرهنگ بازسازی کرد.

در حوزه سیاست، نتیجه‌ی این تلاش‌ها روحانیت سیاسی بود، که توانست ارمان ملی شدن صنعت نفت را به یک بسیج عمومی و نهضت تبدیل کند. یکی از ویژگی‌های اصلی این دوران به وجود آمدن رادیکالیسم شیعه بود که در تحولات سیاسی نقش مهمی ایفا کرد.

در حوزه فرهنگ، حوزه علمیه تحت رهبری آیت‌الله بروجردی تلاش کرد تا بازسازی انجام دهد و موفق به تربیت روحانیونی فعال، مبارز و سیاسی شد که نقش اساسی در نهضت و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) داشتند. نیروهای مذهبی در این دوره در زمینه‌ی مطبوعات، کتاب‌های دینی و تشکل‌های فرهنگی نیز آگاه و فعال بودند.

این کتاب به بررسی و تحلیل این فعالیت‌ها می‌پردازد و می‌تواند به تبیین زمینه‌های ظهور و پیشرفت انقلاب اسلامی که توسط حضرت امام(ره) رهبری شد، کمک کند.

کتاب بیست سال تکاپوی اسلامی شیعی در ایران

روح الله حسینیان
حجة الاسلام روح الله حسینیان در ۱۳۳۴ در شیراز متولد شد. در پنج سالگی به همراه خانواده به یکی از روستاهای آباده به نام صغاد، مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان در همان روستا به پایان رساند. وی در سال ۱۳۴۹ وارد حوزه علمیه قم شد و تا سال ۵۹ در مدرسه حقانی، در محضر استادانی چون شهید بهشتی، شهید قدوسی و آیة الله خامنه ای کسب فیض نمود. اولین کتاب ایشان به نام " رهبری در تشیع " در سال ۱۳۶۸ به چاپ رسید. اغلب آثار این مؤلف در زمینه تاریخ سیاسی و محدودیت تشیع بوده است، زیرا وی معتقد است تشیع م...
دسته بندی های کتاب بیست سال تکاپوی اسلامی شیعی در ایران